4 318 läst ·
32 svar
4k läst
32 svar
Ljummen radiator=>Byte packbox=>Kall radiator
Är det det som kallas snikvärme som är 20C , inställning för att inte kunna öppna för mycket på ventilen , jag har inte justerat efter det någon gång , kanske inte helt fel som du säger
fredrik.johansson
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 767 inlägg
Det skulle också kunna vara för stypning, för jag har inga andra ventiler på mitt koppel. 1-rörsystem. När jag hade ute dem skruvade jag tillbaka som de satt innan, så jag ver inte exakt funktion.
1 rörs stryper man in med stryparen i nedre kopplet för att få vatten vidare till nästa , det är OK
men enligt info från TS har han 2 rörs , så lite skillnad är det , får se vem som kommer in och säger något , klart inget vatten till den ,stopp någon stans
men enligt info från TS har han 2 rörs , så lite skillnad är det , får se vem som kommer in och säger något , klart inget vatten till den ,stopp någon stans
Kan vara såF fredrik.johansson skrev:Kan du ha skruvat in packboxen för långt?
Jag har samma ventil men ett annat koppel. Vill minnas när jag hade det ute att den gick att skruva i botten. Möjligt att den stänger då. Går sprinten lätt i packboxen?
Så här ser mina ut, och de ger värme...
Sexkantmuttern ligger någon millimeter utanför ren räfflade delen.
Jo, du hade så rättF fredrik.johansson skrev:Kan du ha skruvat in packboxen för långt?
Jag har samma ventil men ett annat koppel. Vill minnas när jag hade det ute att den gick att skruva i botten. Möjligt att den stänger då. Går sprinten lätt i packboxen?
Så här ser mina ut, och de ger värme...
Sexkantmuttern ligger någon millimeter utanför ren räfflade delen.
Kanske långsökt , har inte skruvat isär någon ventil , men för att ventilen ska öppna
( piggen kommer ut ) så i mitt huvud bör det vara en fjäder som trycker ut det hela ,
sen syns ingen pigg nu , var är den , kan du fått fjädern på fel plats på den , och det med piggen måste finnas
( piggen kommer ut ) så i mitt huvud bör det vara en fjäder som trycker ut det hela ,
sen syns ingen pigg nu , var är den , kan du fått fjädern på fel plats på den , och det med piggen måste finnas
En radiator funkar inte. Förut var det tre som inte funkade för jag skruvat in packboxen för långt. Det är ytterligare något fel på en. Det kommer vatten om jag trycker in i hålet där packboxens pinne ska stänga av vattnet, inte annars. Det är nog något fel på ventilen så vattnet inte kommer förbi där. Tror du är rätt ute, det är något som inte gör att det hela är rätt i ventilen. Men den verkar klart mycket krångligare att demontera än en packbox.L Liteavvarje skrev:
Tänkte en tanke är det ett 2 rörs du har , så det inte har tänkts fel , annars det med byte av ventil , så är det nog bara att byta hela kopplet nerifrån och upp , det är ett stycke
Men prova först det som jarlingar säger , det är liksom en liten klassiker när det gäller flöden till raddar
Men prova först det som jarlingar säger , det är liksom en liten klassiker när det gäller flöden till raddar
Produkter som diskuteras: "insexskruven"
Insexskruv
Insexskruvar är specifika skruvar som har ett sexkantigt hål i huvudet. Dessa skruvar drivs med hjälp av ett verktyg kallat insexnyckel eller insexmejsel, som passar in i det sexkantiga hålet.
Läs mer
Blir det värme ? annars öppna mer , när du kommer till ca halva vägen så ska det komma värme
( det börjar bli mer mysko ,med flödet ) annars så är det något fel med ventilen ,
Vad som kan vara fel har jag inte en susning om , kanske någon annan vet
( det börjar bli mer mysko ,med flödet ) annars så är det något fel med ventilen ,
Vad som kan vara fel har jag inte en susning om , kanske någon annan vet
Nej, ingen värme, men är rädd för översvämningL Liteavvarje skrev:
Klart det är ett orosmoment , som jag tidigare sagt , är inte riktigt förtrogen med dom ventilerna
ha lite is i magen , så kommer säkert någon in och talar om , ifall du kan skruva ut den tills jäms med kanten utan läcka
ha lite is i magen , så kommer säkert någon in och talar om , ifall du kan skruva ut den tills jäms med kanten utan läcka