Läst många trådar i ärendet och har nu en ide som jag skulle vilja testa på "panelen".

Träbjälklag mellan gillestuga och vardagsrum, 220 mm trä som är tömt på gammalt spån (puh....). Parkett ovanpå som inte kan röras samt dålig höjd under ( ca 208 cm) gör att vi har vissa begränsningar. Nu till förslaget;

Tänkte först täta med byggskum alla glipor mm runtom rummet upp mot vardagrummet. Sen bygga en "mellanhylla " i bjälklaget med ca 45 mm glasull ovanpå. Sen 12 mm gips under bjälklaget med 90 mm glasull ovanpå. Sen pärlspont underst. Evt lägger jag två skivor gips om det skulle innebära en förbättring.

Det vi främst vill åt är luftburet ljud från gillestugan, dvs musik, TV-ljud mm.

Tacksam för kommentarer !!



 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.