Vet att det finns en del trådar som täcker detta ämne men har några frågor som jag inte vet hur jag ska göra.

Min situationen är som sådan att jag så regla upp en ny påbyggnadsvägg för att ljudisolera en vägg i min lägenhet. Jag har tänkt mig att använda akustik 70 mm kantreglar (acounomic) som har två längsgående gummitätningar på undersidan.

På golvet så är det ett parkettgolv som har några år på nacken, det är nästan så det ser ut som det är "lösa plankbitar" som är fastsatta.. Om ni nu förstår vad jag menar?

Kan även tillägga att golvet inte är helt jämt, mot väggen ser parkettgolvet ut lite att gå
"i vågor". Ungefär 50 cm från vardera sido vägg så sjunker golvet ner ungefär 2-3 mm, sen på mitten av golvet vid ungefär 2 m så är det som mest och då är det ungefär 5 mm.
Nu har jag mätt genom ganska så "grovt" så det är inte helt exakta siffror men det borde kunna ge en del vägledning.
Så kommer det att göra nått att golvet är lite vågigt?

Vad är det smidigaste och lämpligaste sättet att fästa den nya innervägg, använda
dubbelhäftande tejp eller helt enkelt såga ur parketten och bulta fast reglarna?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.