Har nyligen byggt till huset och ska snart isolera mellanbjälklaget (1½plan).
Bjälklaget är 260mm tjockt. Ovanpå bjälklaget ligger golvspån som jag tänkte komplettera med ett lager golvgips.
Bör jag fylla hela bjälklaget eller räcker det med en del?
Isoleringen är ju främst för att ta bort ljud.
 
Jag skulle rekommendera kutterspån om det är ljuddämpning du är ute efter.
 
kutterspån är inget alternativ. ska isoleras underifrån och bjälklaget ska ej plastas så det är skivor som gäller
 
95mm räcker gott, det viktigaste är att få det lufttätt för att förhindra ljudet att vandra mellan våningarna. Mjukfoga alla springor mellan undertaket och väggarna.
 
bara att lägga 95 isolering löst på glesen?
 
Ja det funkar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.