Hej,
Jag vill ljudisolera en vägg mellan ett badrum och ett sovrum. Väggen består av lättbetong och duschen sitter på väggen som vätter mot sovrummet vilket gör att när man duschar i badrummet låter det i sovrummet som om man sover i duschen. Sovrummet är dessutom rätt smalt så jag vill helst inte regla upp en ny vägg eftersom det skulle stjäla värdefulla centimetrar. Finns det något sätt att ljudisolera utan att det bygger så mycket? Hur mycket isolerar det om jag limmar dubbelgips på väggen? eller limma tunna frigolitskivor + dubbelgips alt plyfa/enkelgips?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.