Jag har en lokal med målat betonggolv och kala väggar, där det förstås blir mycket eko och jobbig ljudmiljö. Har köpt och satt upp ett par ljuddämpande specialpaneler i taket men dom förslår inte riktigt och är ruggigt dyra så jag vill inte köpa fler.
Funderar nu på om man enkelt o billigt kunde få bort delar av problemet genom att också fästa upp träpanel eller ribbor i taket? Antingen ohyvlad panel som man sätter med breda springor, så det blir ojämnheter i taket, eller också smalare ribbor som man sätter mer som ett galler? Tänker att det skulle bli en mer ojämn yta då, vilket väl vore bra?