Hej!

Nytt hus är ju jättekul, men det är lite större än våra tidigare bostäder och det EKAR ganska rejält. Vi har ännu inte fått upp några gardiner eller tavlor, för jag har inte bestämt än hur vi vill ha det... ::) ;)

Ni som har bott ett tag i ett ekande hus och kanske fått upp era gardiner och tavlor och möbler överallt... hjälpte det?? Blev det mindre eko? Vi har inte högt till tak, men många hårda ytor med klinkergolv i hall och kök, köksbänk i sten, helkaklade badrum och tvättstuga.

Nu undrar jag om ni har några bra tips, kanske t.o.m. bilder, på ljuddämpande tavlor och gardiner? Behöver lite inspiration...

Tack på förhand!

//Helena

Det jag kan komma på är mattor. Lägg ut ett antal, det spelar ju ingen roll om de inte passar eftersom de är lätta att ta bort (tavlor ger ju märken i väggen). Annars är det gardiner, tavlor och möbler som behövs.

I barnens lekrum kan man hänga upp dessa tavlor som fungerar som ljudabsorbenter, Brio skall tydligen återförälja dessa, har skickat ett mail dit för prisinfo.

waterworld_born.JPG

farmhouse_born.JPG

Hej
Vi bodde tidigare i ett hus med förhöjt tak vilket osakade en del "missljud". Vi hade absorbentar på bokhyllorna som tog bort ljudskorrningar och eko. Dessa ser ut som en halvcylinder klädda i tyg som man sedan fäster på väggen
Jag tror att firman heter Svanå akustik
De är inte extremt dyra men effektiva

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.