Jag har en nybyggd villa i två plan med frånluftsvärmepump. Nu efter att jag bott ett tag i huset tycker jag att mycket ljud går via ventilen i badrummen trots olika våningar. Huset är byggt i trä och det är inget ljud fråm värmepumpen men när man står i dusch eller badkar så hörs ljudet väl. Är detta vanligt i nybyggen?