2 850 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Livslängd på varmvattenberedare/påverkas den av flytt?
Har haft ytterligare en firma här för att lämna offert på min badrumsrenovering. I denna ingår att jag vill fixa och trixa lite i källaren och byta plats på varmvattenberedaren bland annat.
Han som var hemma här upplyste om att ifall man flyttar runt på en gammal beredare så går de ofta sönder samt att eftersom den jag har var från början av 80-talet så var det ändå dags att byta.
Nyfiken som jag är - stämmer detta? Jag fattar inte riktigt vad som kan gå sönder vid en flytt men jag är förvisso inte helt insatt i en VVBs uppbyggnad heller. Rör in, värmeelement, rör ut?
Vad är en förväntad livslängd på en sådan här tingest ifall man inte flyttar på den tro? Håller den verkligen inte mer än 30 år? (Just i år är jag väääldigt känslig för det åsyftningar om att det där antalet år skulle vara gammalt.
)
Han som var hemma här upplyste om att ifall man flyttar runt på en gammal beredare så går de ofta sönder samt att eftersom den jag har var från början av 80-talet så var det ändå dags att byta.
Nyfiken som jag är - stämmer detta? Jag fattar inte riktigt vad som kan gå sönder vid en flytt men jag är förvisso inte helt insatt i en VVBs uppbyggnad heller. Rör in, värmeelement, rör ut?
Vad är en förväntad livslängd på en sådan här tingest ifall man inte flyttar på den tro? Håller den verkligen inte mer än 30 år? (Just i år är jag väääldigt känslig för det åsyftningar om att det där antalet år skulle vara gammalt.
Jag vet faktiskt inte vad livslängden är men har hört en historia från en bekant som tittat in i en begagnad vv-beredare. Det var ingen upplevelse direkt, botten var täckt av en tjock sörja av diverse avlagringar...den luttrade rörkrökaren som var med honom konstaterade lite torrt att varmvatten inte är något livsmedel. HUR gammal den vv-beredaren var vet jag inte tyvärr....den kanske bara var 30 år ung
Nåja, det jag ville säga var att det finns en anledning till att man inte ska ha dem för länge.
Tack bonnier, 30 år ung var det ja. 
Okej okej, de kanske inte håller längre än så. Får väl lägga ännu en utgift till den växande listan över utgifter i samband med badrumsrenoveringen, det tar då aldrig slut...
Okej okej, de kanske inte håller längre än så. Får väl lägga ännu en utgift till den växande listan över utgifter i samband med badrumsrenoveringen, det tar då aldrig slut...
Klicka här för att svara