Overlander skrev:
Tramsiga det var ju precis vad frågan gällde då är dt väl bra att få e indikation på hur länge andras pumpar hållit bara för att en produkt har en viss beräknad hållbarhet i mallar osv betyder ju inte att alla märken modeller är lika dåliga / bra! Visste inte att man bara var ett lyckligt fåtal som fick svara på frågan vem bestämer närfågeställaren är nöjd med svaren DU ELLER FRÅGESTÄLLAREN???????
:(
När du har hängt här lite längre än en månad kommer du också se när användare med olika preferenser rörande värmekällor tänker börja träta på ett sätt som inte är ok. Jag har sett nog av det och det leder inte diskussionen framåt, därför sätter jag stopp för det i egenskap av moderator.

Vill du göra en undersökning kring hur länge olika pumpar håller så är det förstås helt ok - starta en ny tråd.

Jag har också skickat dig ett PM.

Mvh,
MathiasS

Jag hade också en Nibe Fighter från 1989, den började krångla lite 2004 när det började läcka kylmedia, den reparationen kostade 3500 kr, året efter pajade shuntstyrningen, då började jag styra den manuellt istället. Hösten 2005 installerade vi en Nibe Fighter 360 P, det kostade 48000 att få den installerad, och intrimmad, dessutom fraktade de bort den gamla.

Jag har även en kompis som hade en likadan panna och den bytte han i höst.

Svaret på din fråga är att min erfarenhet är att du får räkna med att köpa en ny värmepump det närmaste åren....

Lycka till med husköpet !

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.