Hej
Har ett tidigare bygglov för hus på 60kvm, lada, utekök samt lite större friggebod som används som bostad. Nu funderar jag på att ändra bygglovet och ta bort det större bostadshuset helt. Och bygga det i framtiden när jag har råd. Då säger min bygglovsansvarige att jag måste söka helt nytt bygglov. Måste jag verkligen det?
Om jag söker nytt bygglov på ett litet bostadshus på 17kvm kommer jag då få igenom det? Med tanke på de regler som finns om sovrum på nedervåningen med mera. Är orolig att jag söker nytt bygglov, får avslag och måste söka nytt bygglov för att komma tillbaks till att bygga ett större hus.
mvh