Jag letar efter följande:

Trafo för DIN-montage, 24V AC. Den får max vara 2cm bred (drygt en modul) samt max 7cm hög. Den ska enbart orka driva spolen på en kontaktor.

Någon som har ett bra tips? Jag kan bara hitta trafos som är som minst 2moduler bred :(

Lycka till.

Protte

Finns ju andra små trafos, för apparatdosa osv. Borde väl finnas små för DIN montage?

Elektronisk 24VAC-trafo får du nog leta efter och den minsta järnkärnetrafon på ELFA har en höjd på c:a 20mm (UTAN kapsling, bara själva trafon) så då förstår du nog hur knepigt det kommer att bli att hitta en. Kanske går att specialbeställa en, men den är nog inte gratis då. Finns det absolut inte plats för större?

eller så ringer man tufvassons och ber dom fixa en custom på en modul! :D

jag har heller aldrig sett en normkapslad trafo mindre än 2 moduler.

Finns det inte plats för en lite kapsling bredvid?

Nja.. Men finns det 12V då? Eller någon annan spänning (bara det finns kontaktor med motsvarande spänning på spolen). Jag ska sätta en start/stopp knapp på en maskin och de ser så illa ut där så kan inte dra dit 230V och sedan sova gott om natten :(

Finns ju en uppsjö 24VDC switchade 22,5mm breda, har inga länkar just nu.

Fixa de då!.. eller iaf fabrikat/modellbet.

E5219002

Tackar! Ska ta och kolla in den där imorrn!

snaggletooth skrev:
Finns ju en uppsjö 24VDC switchade 22,5mm breda, har inga länkar just nu.
Switchade passar inte ihop med en kontaktor för 50Hz.
Likströmskontaktor är större i formatet för kylningens skull då den inte kan reglera ned effekten efter tillslaget.

Protte

prototypen skrev:
Switchade passar inte ihop med en kontaktor för 50Hz.
Likströmskontaktor är större i formatet för kylningens skull då den inte kan reglera ned effekten efter tillslaget.

Protte
Jo självklart är det så, men TS kunde ju tänka sig annan typ av spänning också, men inte 230V.
Sen har bl.a Telemecanique lågförbrukande DC-spolar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.