70 141 läst ·
125 svar
70k läst
125 svar
Liten ombyggnad!!!
Du frågade mig i aprill hur det hade gått. Men hela klabbet har hamnat på is för tillfället. Dock så har vi precis dränerat om huset (igår) och det har gått bra. Det visade sig att våran grund hade ett litet lustigt utförande. ca 1-1,5m djup (vi har inte källare). Var av konstruktionen är någon form av torpargrund med en gjuten platta uppepå det. Och det va väll inte det vi hade förväntat oss
Så nu forskar jag i möjligheten att regla upp golvet på entreplan och dra vatten ledningar på det.
Svårt att se på bilden hur det såg ut men men man visar vad man haver
Så nu forskar jag i möjligheten att regla upp golvet på entreplan och dra vatten ledningar på det.
Svårt att se på bilden hur det såg ut men men man visar vad man haver
haha jo jag vet...bränski skrev:
många tycker man e en dåre å andra dunkar sig i huvudet å tror dom drömmer...
saken e den att: javisst man kunde ha rivit hela klabbet men det fanns en kärlek till huset ändå som jag ville bevara.
fast bevara å bevara, det blev inte så himla mycket kvar men ändå nåra punkter...
själva stora hubygget började våren -05 så det tog dryga 5 år.
i denna tiden fick jag magsår å fick lägga på is nåra månader samt fick barn -08.
när huset köptes börjades det med dränering å sen ett garage bygge.
planeringen av huset gick i våra huvuden å kompisar som man bollat frågorna med i ja drygt 5 år.
allt är hyffsat genom tänkt men under resans gång uppstår 1000 problem.
största problemet va att få till taket på övervåningen där jag har 2 st kupor åt var sitt håll sam skall ha ryggåstak åt alla håll.
planeringen med limträn m.m blev stor.
alltid lättare med nytt hus där man kan måtta in allt rätt.
haha jag har bara undanflykter nu känns det som, jag lovar bilder på hela interiören inne men nu hittar jag fanimeg inte kabeln till kameran.
blir antagligen net on net imån å handla en.:x
nu blir det spartacus serien i biorummet hela natten...13 delar i första säsongen... me like....
mvh
estwing
jo när man hade som kallast runt 12 grader inne å man ligger jämtevarandra då finns en risk...FredrikR skrev:
tja jag kan väl va ärlig å säga att vi försökte innan husbyggnationen startade men det tog sig inte.
försökt i 3 år å vi fick hjälp av en provrörsbefruktning...
väntetiden är lång å den hamnade vid -08 så då gör man det.
jag är ej 22 år längre utan åldern är högre på både mig å min sambo....
därav svar på din fråga 1.
hon vill ta nya kort på det det slutfärdia rersultatet...
men vill ni se byggbilderna me på själva entgreplanet med kök å allt me?
har minneskort i kameran men själva datan tar ej emot korten när jag trycker in kortet i läsaren.
sen har många kort försvunnit under själva byggtiden då det sett ut som ett bombnedslag här...
svaret på fråga 2d^_^b
styrman:jag gör aldrig om detta jobb med HELA huset....:S:blushing:
fredrik: BRA svarat.....d^_^b
mvh
estwing
Medlem
· Västra Götaland
· 970 inlägg
Hade du släppt en byggdagbok så hade jag köat för att köpa den. Det du/ni gjort med huset är snyggt och proffsigt. En stor eloge till er som orkar. Ofrivillig barnlöshet är ni inte heller ensamma om, grattis till knodden.
Kommer det fler bilder snart??
Snyggt jobbat!!!!!
Det här projektet läste jag om för några år sedan, mycket imponerande, och vad fint huset blivit! Vi håller själv på med något liknande. Men vad jag såg idag var att det ligger i Älvängen?? Var då om jag får fråga? Har aldrig sett det men hade varit kul att se!
// Alaforsbo
// Alaforsbo