719 läst ·
2 svar
719 läst
2 svar
Liten innervägg
Hej,
en liten fråga. Ska dela av ett rum till två mindre genom att sätta upp en vägg (ca 2meter) emellan. Tänkte mig OSB med 6mm renoveringsgips på det. Tänkte även isolera med vanlig gul isolering. Vill lätt kunna sätta upp hyllor o annat utan en massa mollyplugg eller dyligt, därav OSB (eller är plywood bättre?). Väggen ska tapetseras med nån slät väv som sedan ska målas.
Reglar 45x70
CC45
Låter detta vettigt?
en liten fråga. Ska dela av ett rum till två mindre genom att sätta upp en vägg (ca 2meter) emellan. Tänkte mig OSB med 6mm renoveringsgips på det. Tänkte även isolera med vanlig gul isolering. Vill lätt kunna sätta upp hyllor o annat utan en massa mollyplugg eller dyligt, därav OSB (eller är plywood bättre?). Väggen ska tapetseras med nån slät väv som sedan ska målas.
Reglar 45x70
CC45
Låter detta vettigt?
Anledningen var väl att få så tunn vägg som möjligt. Fast vad gör 7mm? De är ju även billigare.MMR skrev:
En annan fråga. Väggarna har jag rensat från gamla tapeter och de skiktade sig bra så de är ganska släta (lite spackling på några ställen får väl till). Dock så undrar jag vad som rekommenderas för vävtapet? Ska som sagt måla sedan.
Ska man måla nuvarande väggar innan för att förhindra ev bubblor som skulle kunna uppkomma från äldre tapeter bakom? Inget stort jobb, inte så stora rum. Vad hade ni gjort?
Klicka här för att svara