Hej,
Första gången här på forumet
Är det någon som har förslag på hur man kan rita en liten oisolerad förrådsbod/skåp så att man kan skapa en ritning på den, eller var man vänder sig.
Ritningen skall används som underlag i en presentation till styrelsen och om allt går vägen som riktlinje för byggnation av boden/skåpet.
Jag har googlat små förråd men hittar inget lämpligt så jag behöver ta fram en egen skiss
Jag har bifogat en bild på en förrådsbod som inte är godkänd utseendemässigt och ritningen bör se bättre ut än denna.
Maxmått på förrådsboden:
Höjd upp till fönstret 158 cm
Bredd mellan smygarna 141 cm
Djup ca 70 - 80 cm
Takvinkel 25 grad, överensstämmer med takvinkeln på taket över entrén.
/Torbjörn
Första gången här på forumet
Är det någon som har förslag på hur man kan rita en liten oisolerad förrådsbod/skåp så att man kan skapa en ritning på den, eller var man vänder sig.
Ritningen skall används som underlag i en presentation till styrelsen och om allt går vägen som riktlinje för byggnation av boden/skåpet.
Jag har googlat små förråd men hittar inget lämpligt så jag behöver ta fram en egen skiss
Jag har bifogat en bild på en förrådsbod som inte är godkänd utseendemässigt och ritningen bör se bättre ut än denna.
Maxmått på förrådsboden:
Höjd upp till fönstret 158 cm
Bredd mellan smygarna 141 cm
Djup ca 70 - 80 cm
Takvinkel 25 grad, överensstämmer med takvinkeln på taket över entrén.
/Torbjörn
Jag har ingen ritning men om du istället söker på ”redskapsbod” så kommer du nog få ut mer av dina sökningar!
Edit: Kanske denna med lite anpassade mått?
https://www.viivilla.se/gor-det-sjalv/steg-for-steg/hang-boden-pa-vaggen/
Edit: Kanske denna med lite anpassade mått?
https://www.viivilla.se/gor-det-sjalv/steg-for-steg/hang-boden-pa-vaggen/
Klicka här för att svara
