På grund av platsbrist,när jag ska sänka taket i badrummet, söker jag en liten badrumsfläkt. Typ pax calima men för 100mm kanal. Har hittat någon men då har dom inte varit så snygga.
Någon som har tips på någon snygg?

Rickard.
Pax calima fungerar på 100mm.

Rickard. Rickard.ag skrev:
Pax calima fungerar på 100mm.
Ja men den bygger för mycket. Om du tänker dig att ytterkanten på kanalen hamnar 40mm från färdigt tak...

B bobman skrev:
Ja men den bygger för mycket. Om du tänker dig att ytterkanten på kanalen hamnar 40mm från färdigt tak...
Installerade en Fresh badrumsfläkt där kunden hade liknande situation vilken fungerade bra.

macgunde macgunde skrev:
Installerade en Fresh badrumsfläkt där kunden hade liknande situation vilken fungerade bra.
Okej, får mäta på den då

Rickard.
Bygger den för mycket ned från taket eller når den inte upp till det röret? Det senare går att ordna men inte det första.

Rickard. Rickard.ag skrev:
Bygger den för mycket ned från taket eller når den inte upp till det röret? Det senare går att ordna men inte det första.
Inser nu att jag skulle varit tydligare, det är ju lätt att förstå vad man själv tänker men...

Fläkten skall alltså sitta i en i självdragskanal som har inloppet på väggen.
Idag är hålet nån cm från taket. Min tanke är att sätta i en 100-stos så lång ner det går i kanalen och på så sätt kunna sätta nytt innertak.
Kanske får det bli så lite som 80mm stos i befintlig kanal. Sen ska taket dit och fläkten i hålet utan att det tar i taket.
Kanske får strunta i att sänka taket :thinking:

En kanalfläkt?

V Vante skrev:
En kanalfläkt?
Ja, tanken har funnits där...

B bobman skrev:
Ja, tanken har funnits där...
Vad blev/blir det för lösning?

V Vante skrev:
Vad blev/blir det för lösning?
Det blev så att att taket sänktes minimalt istället. 16Mm + 11mm innertaksskiva. Då fick en intellivent fresh plats.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.