1 256 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Liten avloppsrörfråga
Medlem
· Älvsborg
· 124 inlägg
Vid montering av avloppsrör sägs det ju att man ska dra isär rördelarna typ 1cm efter montering för expansionsutrymmet.Men det känns ju bättre att ha rördelarna så långt ihoptryckt som möjligt så att det inte blir kanter inuti rördelarna
Varför ska man göra det?Är det för att gummiringen ska expandera när man drar tebaks röret,Eller nåt annat?Förklara pleeeeeaaaseeee!!
Varför ska man göra det?Är det för att gummiringen ska expandera när man drar tebaks röret,Eller nåt annat?Förklara pleeeeeaaaseeee!!
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Förklara för mig också. Jag tycker det känns bättre att trycka in så långt det går.
Prototypen
Prototypen
A
Amarace
Medlem
· Dorotea (Lapplands Sydport)
· 405 inlägg
Amarace
Medlem
- Dorotea (Lapplands Sydport)
- 405 inlägg
Enda anledningen jag kan tänka mig är väl att det ska finnas en viss rörelsemån, alltså att om det blir sättningar av nåt slag så ska röret kunna röra sig lite. Men jag tycker det verkar onödigt, bättre att ha fina skarvar invändigt istället för att ha kanter som skit ska samlas i.
Det där låter som ett resultat av en teoretisk räknenisse!
Kör in dem i botten.
Då jag var aktiv rörmokare var det inget snack om dylikt förfarande, och jag har efteråt aldrig sett några rör som spruckit pga. utmattning!!
Kör in dem i botten.
Då jag var aktiv rörmokare var det inget snack om dylikt förfarande, och jag har efteråt aldrig sett några rör som spruckit pga. utmattning!!
Medlem
· Älvsborg
· 124 inlägg
Ja det låter vettigare.Jag ska dra isär rören litegrann på några enstaka lämpliga ställen bara istället för säkerhets skull.Staffan2000 skrev:
Klicka här för att svara