Hemmakatten skrev:
Tycker det är lite konstigt med alla dessa besparingar och åtgärder för att familjen skall duscha kortare.
En dusch eller ett bad  är en njutning och avkoppling. Det bör får ta den tid det tar!  :D
Har följt debatten med intresse, och vi kommer definitivt att installera tillräckligt stor vvb så att ALLA får duscha varmt! :)
det var den vettigaste lösninge i denna debatten ;)

Hemmakatten skrev:
Tycker det är lite konstigt med alla dessa besparingar och åtgärder för att familjen skall duscha kortare.
En dusch eller ett bad  är en njutning och avkoppling. Det bör får ta den tid det tar!  :D
Har följt debatten med intresse, och vi kommer definitivt att installera tillräckligt stor vvb så att ALLA får duscha varmt! :)
rätt durshand tag gör att man kan dursa länge utan att vatnet tar slut, om kan har fel så släpper man ut för många liter/min & då tar det lut för fort.

man ska inte dra ned på konforten.

Hemmakatten skrev:
Ja, så resonerar vi med. 160liter a 55grader + 200 liter a 80 grader blir en del vatten att bada i.

ClasseClas
Jaha, där fick jag på skallen!

Jag får nog komplettera med att på mitt land så går det alldeles utmärkt att vaska av sig på andra ställen än i duschen.
byhu0001.JPG
Det är bara på vintern efter bastubad som den högst okänsliga "ransoneringen" gör sig gällande.  ;)

ClasseClas skrev:
Det är bara på vintern efter bastubad som den högst okänsliga "ransoneringen" gör sig gällande.  ;)
;D och hur lång är vinter i ditt land?
Den ligger myyycket vackert... faktiskt som en dröm!
gaia

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.