7 474 läst ·
19 svar
7k läst
19 svar
Lite varmvatten trots 200 liters beredare
det var den vettigaste lösninge i denna debattenHemmakatten skrev:Tycker det är lite konstigt med alla dessa besparingar och åtgärder för att familjen skall duscha kortare.
En dusch eller ett bad är en njutning och avkoppling. Det bör får ta den tid det tar!
Har följt debatten med intresse, och vi kommer definitivt att installera tillräckligt stor vvb så att ALLA får duscha varmt!![]()
rätt durshand tag gör att man kan dursa länge utan att vatnet tar slut, om kan har fel så släpper man ut för många liter/min & då tar det lut för fort.Hemmakatten skrev:Tycker det är lite konstigt med alla dessa besparingar och åtgärder för att familjen skall duscha kortare.
En dusch eller ett bad är en njutning och avkoppling. Det bör får ta den tid det tar!
Har följt debatten med intresse, och vi kommer definitivt att installera tillräckligt stor vvb så att ALLA får duscha varmt!![]()
man ska inte dra ned på konforten.
Ja, så resonerar vi med. 160liter a 55grader + 200 liter a 80 grader blir en del vatten att bada i.Hemmakatten skrev:Tycker det är lite konstigt med alla dessa besparingar och åtgärder för att familjen skall duscha kortare.
Jaha, där fick jag på skallen!
Jag får nog komplettera med att på mitt land så går det alldeles utmärkt att vaska av sig på andra ställen än i duschen.

Det är bara på vintern efter bastubad som den högst okänsliga "ransoneringen" gör sig gällande.
Jag får nog komplettera med att på mitt land så går det alldeles utmärkt att vaska av sig på andra ställen än i duschen.
Det är bara på vintern efter bastubad som den högst okänsliga "ransoneringen" gör sig gällande.
Klicka här för att svara