För att förklara allt lite kort så var jag och ordnade lånelöfte på en specifik fastighet i förra veckan. I Måndags skulle vi diskutera mitt bud, jag, säljarna och mäklaren, men det blev att vi skrev köpekontrakt till slut. Under resten av veckan har jag haft mycket annat för mig så det har inte blivit att jag har ringt till banken ännu och sagt att jag vunnit budgivningen. Eftersom säljarna ska ha handpenningen senast på måndag måste jag betala in den idag för att helt säkerställe att de får den. Givetvis får jag se till att ringa banken imorgon. Det ska väl inte vara några konstigheter med detta förförande? Jag blir bara lite "nervös" för att man ska göra något fel:).

Tillträdet är 1 September så det är väl egentligen inga direkta problem eftersom det först är då de kommer in i leken eller hur man ska uttrycka det.

Har du din inkomst säkrad är det nog inga problem. Men för oss var ett lånelöfte inget löfte, vi hade lånelöfte hos 3 olika bolag/banker men när vi vunnit budgivningen tackade alla utom en nej till att ha oss som kunder då de tyckte jag hade för osäker inkomst trots att inkomsten var bra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.