10 467 läst ·
17 svar
10k läst
17 svar
Lite förbryllande backning av snickarkunnig på min ide till trädgårdsbro.
Japp. Och om man definitivt vill ha dem i linje när man tittar från sidan, så kan du lägga på ett lager till på utsidan av de bärande horisontella reglarna!E eplgh skrev:
Kör på min lösning med urtag som behandlas med Träskydd Cuprinol V som jag har en knappt använd bytta av eller Roslagsmahogny. Det får bära eller brista, Kan ju göra en ny bro om några år om det skiter sig. Hålplattor blir det mot insidan av bron för att minska påfrestningarna på urtaget.
Nu bara vänta in solen och värmen. Lägger upp bilder när det bär av. Tills vädret tillåter blir det till att hitta på en liten trädgårdsbänk tydligen. Så här års haglar "beställningarna" från den "innersta kretsen".
Ja, både stolpar och spång kommer att ligga på stenar.
Nu bara vänta in solen och värmen. Lägger upp bilder när det bär av. Tills vädret tillåter blir det till att hitta på en liten trädgårdsbänk tydligen. Så här års haglar "beställningarna" från den "innersta kretsen".
Ja, både stolpar och spång kommer att ligga på stenar.
Tänk på att det inte bara är rötrisken som är en faktor, med urtag i virket försvagar du det rätt mycket. Kanske inget jätteproblem då bron är kort, men av princip känns det ju lite dumt att inte utnyttja hela tvärsnittet.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden