tack så mycket jag får ha koll tills måndag och jag har ett glas under så länge och tömmer den. Så ska jag kolla upp det du skrev.

De där rören med ventiler ser ut att vara någon fördelning av värmen i huset? Dvs på sekundärsidan.
Låter konstigt med färgat vatten där? Låter mer troligt att gammal ärg på kopparrören följer med vattnet och färgar det grönt.

useless useless skrev:
De där rören med ventiler ser ut att vara någon fördelning av värmen i huset? Dvs på sekundärsidan.
Låter konstigt med färgat vatten där? Låter mer troligt att gammal ärg på kopparrören följer med vattnet och färgar det grönt.
Hela fjv-centralen är ovanför, precis ovanför ventilerna sitter det etiketter, fjv-in, fjv-ut, kv-in, vv-ut, rad-retur & rad-fram.

Demmpa Demmpa skrev:
Hela fjv-centralen är ovanför, precis ovanför ventilerna sitter det etiketter, fjv-in, fjv-ut, kv-in, vv-ut, rad-retur & rad-fram.
Där upp börja vattnet rinna och pappret är grönt.

Demmpa Demmpa skrev:
J Jag8310 skrev:
Där upp börja vattnet rinna och pappret är grönt.
Ok. Men då verkar det vara på primärsidan det läcker och det är det mycket möjligt att det är energibolagets ansvar. Kolla som sagt var upp vart gränsen går.

• Gilla
Jag8310
  • Laddar…
Rickard.
Här ansvarar nätägaren bara för ledningen till första avstängningsventil normalt precis innanför väggen. Rör till växlaren och hela växlaren är fastighetsägarens med energimätaren som enda undantag.

Jag tror detta är hur det är generellt men det kanske kan skilja. Värt att kolla upp och det går säkert att hitta på nätägarens hemsida.

Redigerat:
  • Gilla
Jag8310
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.