OBS värd att nämna; inga förfrågningar om förskotts betalningar , inga krav för betalningar mitt i,
Faktura skickat med rot avdrag efter klar o besiktad bygge.
Besiktad av mig vald besiktnings man.

Har dom gjutit allt för hand

Knappast "jourhavande mupp". Utan bara van vid hur det ofta ser ut med en användare med
Få inlägg som "prisar"/försvarar ett kritiserat företag.

Skönt för dem att äntligen få en kund som så aggressivt hyllar dem efter allt strul med alla andra kunder ;-)

Kul att du i allafall fått en bättre byggare än din första . Hoppas bara allt är gjort enligt konstruktionsritningar och bygglov. Det är extra viktigt när man bygger t ex en stödmur att rätt antal armering och rätt dubb i berg så att allt inte börjar röra sej en vacker dag

Det har jag varit noga med all mått gick enligt bygglovet och konstruktion enligt ritningar... Ville inte uppleva den katastrof från början

Jag skriver igen!!!! Jag pratar bara för mig själv och ingen annan. Jag försvarar ingen eftersom jag har varken varit med deras tidigare jobb eller pratat med någon innan, utom när jag sökte efter rekomenderingar...
Jag beskriver här mina egna åsikter och mina endast. Ingen reklam kampanj.

Jag hyllar endast bra arbete hos mig!
Liksom jag nämner dåligt arbete av de första byggbolag som gjorde. Det är mina egna åsikter som en nöjd kund... Inte aggressivt
Beklagar om du hade missupfatat mig.
Samt som jag beklagar att de har misskötte sig hos andra. Men som allt annat det finns två sidor. Jag hade otur med första men tur med de andra.

Svaret är ja
Alla plintar av betong är gjorda på plats liksom stödmur

Krilleman
Jag kan absolut förstå att du vill uttrycka din åsikt Sinisa, men väldigt ofta är dessa nykomlingar, som inte har skrivit ett enda inlägg innan, allt för ofta kopplingar till byggfirman tråden handlar om.

Hade du varit medlem sen tidigare, och haft en del inlägg om div bra och dåligt i olika ämnen och produkter, kanske du kunnat varit trovärdig på forumet.

Och med detta sagt vill jag inte säga att du har helt fel. Litabygg kanske är underbara. Du har dock oddsen emot dig enligt forumets erfarenhet!

Uttalanden som jourhavande "muppet show " gubbe i almänhetens tjänst underminerar bara din auktoritet!

• Gilla
RoBo
  • Laddar…
Alla har väl varit nya här på sajten liksom jag. ej ute efter auktoritet eller trovärdighet. Vill varken försvara deras tidigare arbete eller göra reklam.
Enkelt!!! Jag bygde altan . Första byggfirma fick avbryta och lämna bygget. Andra kom och gjorde bra. Gjorde bra hos mig. Och det är just jag skriver. Det kunde vara vem som helst och vilken firma som helst. Och förmodligen idag man hittar inte någon utan smuts påse i bagaget, det är ren shansning när det gäller byggbranchen så mycket jag kan uppfatta som har helt annat yrke och kan inte mycket när det gäller hantverk. Men kan uppskatta bra jobb. Den här gången jag hade tur.... I andra försöket.
Med vänlig hälsning,

Krilleman
Alla har absolut varit nya på forumet, men alla försvarar inte ett visst företag i sina första inlägg.

Jag snubblade precis på en ny medlem på forumet, "Karin Baier" i forumet "Vad har ni gjort med eran trädgård idag" i inlägg #905

Läs hennes inlägg och jämför dina egna med hennes, så förstår du skillnaden vad vi försöker påtala dig om!

Du har ingen anledning att blint försvara dessa byggare i mer än ett svar i tråden. Utöver det så sviker ditt koncept dig ganska hårt.

Är du själv en byggare om man få fråga?
Tycker inte terminen " försvara" och de anklagelsena? Det är inte jag som är firmatecknare!!! Var vill ni uppnå? Att jag ljuger? Varvar kunder åt nämnt bolag? Förstår inte det hella uppståndet runt det hela.
Få man inte skriva om positiva upplevelse? Är jag på fel sajt, eller är det upprörande att en estnisk firma nämns med något positivt.
Så helst gärna vill avsluta vidare konversation , söker inte trovärdighet , auktoritet eller någons applåder.

Mvh

Krilleman
Om du hade kikat på några av mina inlägg så hade du vetat om jag var byggare eller inte.

Faktumet kvarstår!

Psykologiskt intressant för mig att Litabygg känns ännu mer oseriöst efter Sinisa Stepanic's uppvisning. Även om han 1, hade goda avsikter 2, inte har ett dugg med Litabygg att göra.

• Gilla
TobiasStockholm och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.