https://www.byggahus.se/bloggar/sinisastepanic/3670-altanbygge.html


Påkostade träaltan 70kvm runt halv nergrävt pool-slutande mark. Utfördes från början av Moment Bygg & Projekt AB 556851-8939 som kort därefter vi stoppade mitt i bygget och beordrade de att riva ner allt och försvinna från egendomen p g a omfatande kompetens brist, liksom risk för ras enl. besiktningsmannen.

Där efter vi anlitade LH&B Nätverket / Litabygg.se som fick uppdrag att bygga träaltan från början.
Med tanke på tidigare erfarenhet vi hade bygge under lupp och vi kan beskriva det hela så här:

pool.jpg (0 visningar)Sällsynt bekymmersfri byggnation att t o m visa svenska byggföretag kan lära sig av LH&B Nätverket / Litabygg.se Arbetet har utförts noggrant och professionellt, till priser som är varken för låga eller för dyra, och alltid inom utsatta tidsramar. Särskilt imponerande var all kraft och entusiasm som lades ner på små detaljer och avslutningar vid poolkanten. Något som de flesta byggfirmor skulle enkelt skita i. Vi var ute efter professionellt utfört arbete .. inte billigt prislapp och det fick vi. Tack för bra jobbat. Referenser finns vid förfrågan .

pool.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Som vanligt när första inlägget är om att prisa ett företag väcker det frågor, oavsett om det är korrekt eller ej
 
sir_daniel skrev:
Som vanligt när första inlägget är om att prisa ett företag väcker det frågor, oavsett om det är korrekt eller ej
Jag vet inte vad du menar med att "väcker det frågor" jag skrev det jag menade Helt ärligt. Är du en sånt "jourhavande "muppet show " gubbe i almänhetens tjänst
Du kan hoppa av det hella, du behöver inte läsa eller lägga märke överhuvudtaget . Bygget är klar och finns här liggande på marken
Vill man ljuga eller inte det spelar ingen roll .... Kan åskådas

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser inte speciellt bra ut. Sargen hakar, trallen slarvigt sågad. Hålet till skimmern som gjort att bryta benen i.
 
Det är smak sak
Skimmern ska levereras - locket från pool firma slut i lager.
Resten ... Jag tycker om hur det är gjort och det duger för mig.
 
Sinisa Stepanic skrev:
Det är smak sak
Skimmern ska levereras - locket från pool firma slut i lager.
Resten ... Jag tycker om hur det är gjort och det duger för mig.
Självklart är det viktigast att du som kund är nöjd. Men tycker inte det var ett jobb att berömma företaget för.
 
Från skillnad av den första företaget
( läs brevet igen) jag tycker att det är värd att nämna de i bra sammanhang
Du har inte varit på platsen men däremot efter bygget anlitades samma besiktnings man som från början och han hade helt andra omdöme än du.
Det är inte OK att vara en sånt glädje dödare på olika sajter efter bara ett enda bild med kamera som har 10 pixlar. Som sagt jag är nöjd och det är viktigt och det är jag vill framföra här!!!
Sen om jag är naivt icke byggare och ser inte det du ser är helt annat fråga. Men jag vet vad besiktnings mannen såg, skrev och tog betalt för det.
Med vänlig hälsning,
 
C
Om jag förstår det rätt fungerar dessa litabygg som en slags förmedlingstjänst sina medlemmar och agerar vare sig avtalspart eller tar ansvar för uppdraget på något annat sätt?
 
Som sagt... Med tanke på erfarenheter innan jag var noga med att kolla både hos kronofogden o skattemyndigheter liksom Länsförsäkringar där de hade sina försäkringar ... Samt tog kontakt med beställare som har haft Litabygg som entreprenör och lyssnade på deras erfarenheter ... D v s jag har försäkrat mig att allt är på plats.
Det fungerar som med vilken svenskt byggfirma som helst... Rot - byggavtal - fakturering o s v
 
Sinisa Stepanic skrev:
Vill du ha mer bilder
Ja mer bilder av altanen under uppbyggnad
 
C
Sinisa Stepanic skrev:
Som sagt...
Nej, det sade du faktiskt inget om.

Med tanke på erfarenheter innan jag var noga med att kolla både hos kronofogden o skattemyndigheter liksom Länsförsäkringar där de hade sina försäkringar ... Samt tog kontakt med beställare som har haft Litabygg som entreprenör och lyssnade på deras erfarenheter ... D v s jag har försäkrat mig att allt är på plats.
Det fungerar som med vilken svenskt byggfirma som helst... Rot - byggavtal - fakturering o s v
OK, så det är Litabygg ekonomisk förening som är avtalspart och som tar fullt ansvar för arbetet? Annars är det ju lite meningslöst att kolla upp dem...
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Tyvärr det är inte många jag har i telefonen !!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.