Vi har idag kakel kring fönstret (även själva "fönsterbrädan" är kaklad) och där väggen går ihop med fönsterbrädan (hoppas ni förstår hur jag menar) sitter det någon slags vit plastlist. Vit är kanske fel ord... Listen var vit- nu är den lätt gulfärgad och fruktansvärt ful.
När vi flyttar så vägar jag att ta en sådan "plastlist" i badrummen. Frågan är vad man kan ha istället? Kan man be plattsättaren att såga av plattorna snett så att man inte behöver någon list eller finns det lister i andra material?
När vi flyttar så vägar jag att ta en sådan "plastlist" i badrummen. Frågan är vad man kan ha istället? Kan man be plattsättaren att såga av plattorna snett så att man inte behöver någon list eller finns det lister i andra material?
Renoverare
· Skåne
· 8 524 inlägg
Antingen gera ihop kakeln eller så fogar jag upp med fogbruk istället.
Jag hatar dessa lister... och många kunder med mig som tur är...
Jag hatar dessa lister... och många kunder med mig som tur är...
Allra bäst är förstås att slippa lister men fula plastlister kommer inte in i huset! Är det någon som har bild på lister i aluminium alternativt rostfritt alternativt där man har kapat och fogat så att jag kan få en känsla av hur det kan tänkas se ut?
Här är två bilder på mitt badrumsfönster som vi kaklade förra veckan med aluminiumlister. Ville ha rostfria men dom är sjukt dyra!!
Tycker det blev grymt snyggt (förutom smutsen som är kvar...) med dessa lister, hellre det än en fog.
Fönstret ska också bytas.
Tycker det blev grymt snyggt (förutom smutsen som är kvar...) med dessa lister, hellre det än en fog.
Fönstret ska också bytas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder