Vore det inte en god idé att sammanställa en lista över näthandlare som vi av någon anledning rekomenderar och kanske har handlat från? Det har förekommit en hel del diskussioner om huruvida man ska handla på nätet eller stödja sin lokala handlare nere på hörnet. Det här är inte tänkt att slå ut de lokala handlarna utan snarare att tipsa om ställen som säljer prylar som inte går att få tag på nere på hörnet eller ens i Sverige.

Aminster har en hel del saker som jag inte kan hitta i Sverige. Dessutom har de en drive med DeWalt där exempelvis en DW682K lamellfräs kostar 178£ (ca 2590 SEK).

Axminster
www.axminster.co.uk

Jag stödjer min lokala handlare på hörnet och handlar från de på nätet. De har ingen nätbutik men jag mailar dit min beställning och hämtar ut det på butiken (bor i närheten). Har funkat superbra hittentills och jag får bra priser.

http://www.stimus.se

Vat inne hos dem i solna och kollade in deras sortiment. Hade några frågor och han stod med en cigg i handen och det tycker jag inte är fräscht. Iof håller jag me dig gällan de lokala handlare och service. Handlar hos andra "lokala" handlare.

Martin_Blomberg skrev:
Jag stödjer min lokala handlare på hörnet och handlar från de på nätet. De har ingen nätbutik men jag mailar dit min beställning och hämtar ut det på butiken (bor i närheten). Har funkat superbra hittentills och jag får bra priser.

[länk]

Stimus har varit bra när jag varit där, fast sist höll dom på att bygga om (för några veckor sedan) och då var det inte så roligt där. Bra sortiment & service. Men det verkar som att det är lite olika nivå på de som jobbar där..

Det är nog sant som du skriver. Bor själv i Solna så de ligger nästan granne. Fast bästa servicen har jag fått av Serbrants i Huddinge. Tips och de är kunninga.

vespaman skrev:
Stimus har varit bra när jag varit där, fast sist höll dom på att bygga om (för några veckor sedan) och då var det inte så roligt där. Bra sortiment & service. Men det verkar som att det är lite olika nivå på de som jobbar där..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.