Idag var glasmästaren här och satte in glaset mellan bänk och överskåp. Nu måste jag hitta en list att sätta i överkant då det bitvis glappar lite mellan glaset och överskåpen (se bild). Är det någon som har någon bra lösning till vitt glas och IKEA abstrakt högglans vita skåp? Eller bör man bara fylla igen med silicon eller något?

Vet inte riktigt hur jag ska göra med änden på glaset heller, hur har ni löst det? (se bifogad bild)

• Photo apr 20, 14 34 45.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Photo apr 20, 14 35 31.jpg
    Skapa konto
  • Photo apr 20, 14 35 42.jpg
    Skapa konto
Ljusgrå silikonfog.
Undvik vit eftersom den gulnar med tiden.

Jag skulle letat efter matta aluminiumlister till kanterna, fyllt upp under skåpen med någon massa och tejpat upp en matt "list" där. Eller kanske en svart plastlist?

röstar också på aluminium under skåpen och utanför med silicon då det blir svårare att få det att flyta ihop

Klockan skrev:
Ljusgrå silikonfog.
Undvik vit eftersom den gulnar med tiden.
Läste någonstans att man inte fick täppa igen för mycket med silicon för att det fanns risk för immbildning på insidan av glaset?

Någon som vet var kan får tag på aluminiumlist?

Googlade lite och byggvaruhusen ska ha olika varianter, V-lister, U-lister osv. Här kan du läsa om en variant, på kakel visserligen men det bör gå lika bra på glas :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.