Hej! Vi har monterat en ny dörrkarm och den nya karmens tröskel hamnade i samma höjd som ett av rummens golv. I vanliga fall kan man sätta kvartslister mellan höjdskillnader men vad kan man göra i detta fallet? Jag tycker det är snyggt att de är i samma höjd men det blev inte så snyggt eftersom parketten inte är perfekt rakt så man ser springan mellan tröskeln och parketten.

Finns det någon platt list jag kan täcka över med? Eller finns det någon "träfärgad" fog för sånt här ändamål?

Ny dörrkarm med tröskel i nivå med golvet, synlig springa mellan tröskeln och parkett på grund av ojämnhet i golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tröskel i trä i samma höjd som parkettgolv med en synlig springa mellan tröskeln och golvet, som inte ligger helt rakt.
Skapa konto

Träfärgad mjukfog, jag hade tagit den ojämna nyansen.
Kan vara svårt att få det bra där det inte är någon glipa alls.

• Hörn av ett rum med träparkett och vit ojämn vägg där träfärgad mjukfog applicerats i springa.
    Skapa konto
  • Gilla
nermin99
  • Laddar…
O Odi et Amo skrev:
Träfärgad mjukfog, jag hade tagit den ojämna nyansen.
Kan vara svårt att få det bra där det inte är någon glipa alls.
Har du möjligtvis en länk? Som exempel

• Träparkettgolv med fog och skruvar längs en skarv, färdigställd med vit golvfog för att förnya utseendet och förbättra finishen.
    Skapa konto
  • Golvsockel av trä med nylagd fog mellan två olika trägolv.
    Skapa konto
  • Trägolvskarv vid en dörröppning med nyanvänd vit golvfog för att förbättra utseendet mellan två golvytor.
    Skapa konto
  • Förpackning av Casco FloorSeal Golvfog på grått fläckigt golv, 300 ml storlek använd för tätning av golvspringor.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.