Har använt den med pensel ett tag och den är kanon. Dock länge sedan jag hittade den i Sverige och spray varianten har jag aldrig sett överhuvudtaget. Var hittade du den (även om $6 tydligt visar att det är utomlands)?
http://www.plastidip.com/
http://www.plastidip.com/
Redigerat:
På byggvaruhuset Home Depot i USA. Sugen på att köpa, men det står Highly Flammable på burken så den lär inte få följa med på flyget hem.TLovskog skrev:
Tyvärr (eller som tur är..) får man inte checka in brännbara vätskor. Fick inte ens ta med sprayfärg i containern som gick med båt när vi flyttade hem till Sverige för några år sedan.TLovskog skrev:
(Däremot gick det bra att ställa en bil med bensin i tanken i containern. Go figure..)
Angående Plastidip.... var i USA för ett par månader sedan & köpte ett par flaskor på den lokala Home Depot (skiljer sig ju mellan olika varuhus kan jag tänka mig men tyvärr hade de jag besökte endast färgen svart vilket var synd då Plastidip har ett flertal andra intressanta färger). Packade ner flaskorna i en av de incheckade resväskorna & hade inga problem med tull varken i USA eller Sverige. Kan inte minnas att jag någon av de senaste 10 gångerna av USA besök inte packat ner någon typ av aerosol flaska.... vare sig det varit ex Lysol eller något annat. Vad man "får" göra & vad man faktiskt gör brukar ju vara litet olika från person till person
.
Valde "sprayfärg" flaskan pga att jag läst att efter att när man öppnat burken (typ vanlig färgburk) så är hållbarheten begränsad.
Har hittills endast prövat att spraya plast handtaget på en vanlig simpel fogsvans & det blev helt ok.
Stora problemet när man är i USA är ju att det finns hur mycket som helst man skulle vilja köpa med sig men platsen i resväskorna är ju tämligen begränsad. Bara ur Home Depot´s sortiment hade jag lätt kunnat fyllt upp en container med skoj grejer
.
Valde "sprayfärg" flaskan pga att jag läst att efter att när man öppnat burken (typ vanlig färgburk) så är hållbarheten begränsad.
Har hittills endast prövat att spraya plast handtaget på en vanlig simpel fogsvans & det blev helt ok.
Stora problemet när man är i USA är ju att det finns hur mycket som helst man skulle vilja köpa med sig men platsen i resväskorna är ju tämligen begränsad. Bara ur Home Depot´s sortiment hade jag lätt kunnat fyllt upp en container med skoj grejer
Klicka här för att svara