Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Jag testade först med att värma i utegrillen för att jag inte hade något annat att värma med. Det var svårt att få till rätt temperatur. Jag köpte ett brännarpaket och en glasflaska hos Fogas AB, eftersom det lär bli ett antal linoljebränningar framöver. De har det mesta inom gasol. Mycket smidigare att använda.Åsa Lund skrev:
Att notera är att fönsterbeslagen monterades helt obehandlade när det begav sig för 100 år sedan. De målades bara med linoljefärg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Vid 7-800 grader börjar stålet glöda. Det är lagom. Är brännaren klen så får man hålla på längre. Kan man bygga upp med något eldfast, som en liten ugn omkring det som ska värmas så värmen inte försvinner ut i det fria, blir det effektivare.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden