374 läst ·
19 svar
374 läst
19 svar
linoleumgolv - kostnad för golvläggaren
Sida 1 av 2
Hej,
Jag funderar på att byta ut min gamla linoleummatta i köket (på ca 7 kvm). I brist på kunskap tänker jag mig att ersätta med en ny linoleummatta. Kostnad för mattan kan jag läsa mig till men jag skulle uppskatta om någon kunde bidra med info om vad en golvläggare kan kosta på ett ungefär (för att kunna bedöma om en offert är rimlig eller inte). Arbetet torde bestå i att riva ut den gamla och lägga in en ny, täta kring rör som kommer upp ur golvet under diskbänken. Tack.
Jag funderar på att byta ut min gamla linoleummatta i köket (på ca 7 kvm). I brist på kunskap tänker jag mig att ersätta med en ny linoleummatta. Kostnad för mattan kan jag läsa mig till men jag skulle uppskatta om någon kunde bidra med info om vad en golvläggare kan kosta på ett ungefär (för att kunna bedöma om en offert är rimlig eller inte). Arbetet torde bestå i att riva ut den gamla och lägga in en ny, täta kring rör som kommer upp ur golvet under diskbänken. Tack.
Vad är det för typ av golv under linoleumet?M Magnyz skrev:Hej,
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 918 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 918 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 918 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 918 inlägg
Ja det gör väl dom alltid i våtutrymmen.BirgitS skrev:
Vore dumt att låta någon annan göra det eller?
Jaså så om du har kallat badrum så tänker du att rörläggaren siliconar runt rören inte kakelsättaren?BirgitS skrev:
Jag är van vid att mattläggare eller kakelsättaren tätar alla genomföringar som behövs och finns på plats vid arbetets gång.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 918 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 918 inlägg
Bra, jag tänkte att de kanske inte var så vana att hantera sådana golvskydd som man brukar ha i kök. Det är ju skillnad på en linoleummatta i kök och en plastmatta i ett badrum. Golvskydd och tätning mot det är väl rätt vanligt att man ordnar själv.
På linoleumgolvet jag har idag så ser det ut som att linoleummattan går upp en bit på rörret eller möjligen någon tätmassa i exakt samma färg som golvet. Ja, rören går tyvärr upp från golvet under diskbänken ... har förstått att man inte gör så idag. Om jag tar bort mattan så lär det inte bli tätt runt rören. Känns ju märkligt att behöva anlita en vvs-gubbe för att täta ett par rör.
Ta upp det med den du anlitar bara så det inte blir överraskningar under arbetets gång..M Magnyz skrev:På linoleumgolvet jag har idag så ser det ut som att linoleummattan går upp en bit på rörret eller möjligen någon tätmassa i exakt samma färg som golvet. Ja, rören går tyvärr upp från golvet under diskbänken ... har förstått att man inte gör så idag. Om jag tar bort mattan så lär det inte bli tätt runt rören. Känns ju märkligt att behöva anlita en vvs-gubbe för att täta ett par rör.