T
Zinkadus Zinkadus skrev:
nja det blev ju ganska bra invändigt , men är det ingen mer än jag som stör sig på yttertaket.
Givetvis en kostnadsfråga att byta ut det men det ser inte klokt ut med det gamla rostiga taket...
Ja, vitt ÖVERALLT. Börjar bli tjatigt

• Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
T Thomas' skrev:
Ja, vitt ÖVERALLT. Börjar bli tjatigt
Fast sååå vitt var det ju inte?

Jag tycker nog att det här var ett kul projekt, det hade varit roligt att se mer av själva bygget, och mindre av paret som bygger ..

• Gilla
Soflan
  • Laddar…
Jag tycker det blev lite hus för mycket pengar.

Protte

• Gilla
Thomas'
  • Laddar…
Jo, samtidigt så har de ju inte gjort mycket själva ....

Har de låga lån i övrigt på "gården" så kan ju 3,5 miljoner lätt rymmas i nuvarande värdet, eftersom de ägt fastigheten sen 80-talet ....

Zinkadus Zinkadus skrev:
nja det blev ju ganska bra invändigt , men är det ingen mer än jag som stör sig på yttertaket.
Givetvis en kostnadsfråga att byta ut det men det ser inte klokt ut med det gamla rostiga taket...
Lite målar färg borde räcka!
Stålborste, grundstrykning och täckmålning. Klart (y)

• Gilla
Zinkadus
  • Laddar…
Såg ni ritningen där toadörren gick direkt in till köket...

K Kurtivan skrev:
Ja, jag tänkte också på det.
Förr var det ett stort NoNo att ha toalettdörren i köket minns jag.
Men det är kanske annorlunda nu med bättre ventilation och ändå öppen planlösning.

R
K Kurtivan skrev:
Smidigt om du har kört kycklingen på för låg temp.

Däremot får man köra hissmusik på toan för att inte ovälkommet ljud skall fortplanta sig.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Min fru gillar programmet. Hon kollar även på hemsökta hus och andra program på TV7 eller vad TV4s ännu sämre kanal heter.

• Gilla
  • Haha
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Infinite scroll la kommentaren i fel tråd....:

Här tyckte jag faktiskt om programmet. Det var ändå ett hus enligt deras drömar och förutsättningar. Kanske inte skulle vara det bygge jag skulle gjort men äntligen något som var mindre reklam för sig själv eller en husförsäljning.

Sen kan jag hålla med om att det blev en dyr renovering och att det var alldeles för mycket relationsdiskussioner igen. Håller med Gert kring fönster och dörrar att det kanske blev lite mix och match på ett sätt som inte gagnade huset.

• Gilla
yonna
  • Laddar…
L
Kanske lite negativ men vart tog Husdrömmar vägen. Första säsongerna var underbara men vet faktiskt inte vad programmet handlar om numera. Otroligt mycket utfyllnad och knappt något innehåll alls tyvärr.

• Gilla
Soflan och 1 till
  • Laddar…
Snälla SVT, kan ni inte locka Pernilla att komma tillbaka. Anne L är ett rejält nedköp, dessutom skriker människan hela tiden. Kanske det var därför Gert inte syntes så ofta? Han kanske inte pallar? Jag förstår honom i så fall.

Håller också med de flesta ovan om att det är på tok för mycket drömmar och för lite hus. Känns som om det blir mindre och mindre diskussioner kring byggkonstruktioner, val och arkitektur för varje program.
Synd på ett i grunden intressant program.

• Gilla
Ulf v G och 4 till
  • Laddar…
J
K Kurtivan skrev:
Jepp. Lite svårt att sätta sig in i när man inte varit i huset fysiskt dock.
Huset är förhållandevis smalt vad det verkar, och med så öppen planlösning i ett smalt hus hade väl toan hamnat mer eller mindre i köket var som helst.

Även om de kanske inte var erfarna arkitekter någon av dem förutsätter i vart fall jag att de har tänkt på det. Alla rum och placeringar tänker man väl på vid den typen av renovering/byggnation.

Hej!
När denna programledare övertog Antikrundan tappade jag intresset. Segt, in massa ovidkommande trams, roddtur med Knutsson.
Samma stil denna gång.
Låt henne fortsätta med sjömanskocken.

• Gilla
Ulf v G och 3 till
  • Laddar…
Haha... SVT! Byggprogram va det ja. :crysmile:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.