Hej!
Vi ska till att isolera om ett gammalt timmerhus på insidan. Som det sett ut har det varit timmer, sedan gammal tapet, reglar, stenull. Reglarna sitter kvar men vi har lyckats ta ner den gammla pappspända tapeten och all stenull.
Vi kommer isolera med 50mm linullsisolering. Frågan är följande, behövs egentligen dyr vindskyddspapp på insidan mot timmret som försäljarna av linisolering rekommenderar? Tänkte, att lindrev fungerar ju att isolera springor i timmer osv... så det borde väll inte vara något problem egentligen att bara lägga isoleringen mellan reglarna och sedan sätta på slätspont in mot rummet?