jag valde lin och pasta och tätt blev det.

MVH Anders
 
Har använt både tejp och lin, tycker att det är enklare att lägga på tejpen, men har råkat ut för att få göra om för att det inte blivit tätt.

Problemet som jag ser det med Lin är att den ofta para kasar iväg till änden av gängan. Och jag tycker att det alltid är så att en del av linet kasar iväg, och då vet jag inte om jag vågar lita på det. Fast dom gånger jag valt att lita på det så har det blivit tätt på första försöket.
 
hempularen skrev:
Har använt både tejp och lin, tycker att det är enklare att lägga på tejpen, men har råkat ut för att få göra om för att det inte blivit tätt.

Problemet som jag ser det med Lin är att den ofta para kasar iväg till änden av gängan. Och jag tycker att det alltid är så att en del av linet kasar iväg, och då vet jag inte om jag vågar lita på det. Fast dom gånger jag valt att lita på det så har det blivit tätt på första försöket.
Repar man gängorna och har på lite linolja på linet så ligger det kvar( om man inte haft på extremt mycket lin)

Sen är det ju viktigt att man lindar linet åt rätt håll dvs med gängen, annars skiter det sig.
 
hempularen skrev:
Sen är det ju viktigt att man lindar linet åt rätt håll dvs med gängen, annars skiter det sig.
Har provat detta ;D flera gånger på samma koppling, snacka om järnsläpp när man sitter och tänker om jag lindar så här så blir det rätt, men nej.....3ggr irad
 
En av finesserna med lin är att om man skulle rubba kopplingen så att den börjar läcka lite så kommer linet att svälla så att den tätar sig själv. Med tejpen måste man i detta läge ta isär kopplingen och börja om från början.
 
Linet luktar hästarsle men det funkar bra

Och JA det VAR bättre förr, det här är ingen riktig post 8-)
 
Eld: Jepp, det är just därför som lin är så överlägset! (Sväller i vatten).

 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.