När jag tapetserade var jag lite för ambitiös och pressade för hårt över några av tapetskarvarna vilket resulterade i att det blev för lite lim kvar under tapeten och att jag nu har limsläpp i skarvarna och tapetkanterna bugglar ut från väggen, inte snyggt och otroligt irriterande.
Hur fixar man till en sån grej på ett enkelt sätt?

Införskaffa en liten spruta med lagom stor kanyl och spruta in lim. Tryck fast.

Consensus skrev:
Införskaffa en liten spruta med lagom stor kanyl och spruta in lim. Tryck fast.
Så var det ju det där med att "införskaffa" en spruta med kanyl. I princip omöjligt om man inte känner någon på en vårdcentral. :)

• Gilla
Petrasch
  • Laddar…
Finns att köpa i välsorterade bygghandeln, tror det är anza som har den i sortimentet, dvs en kanyl för att sätta lim i luftblåsor etc.

Vissa typer av marinadspruta kan fixa biffen med (i dubbel bemärkelse!) och har ofta en nål av rostfritt som är lite mer tolerant mot tjockare lim. Snackar du till dig en nål från vårdcentralen är en uppsugningsnål på 1.2 mm ofta det grövsta de har vilket ofta är extremt svårt att få något lim igenom

Marinadspruta verkar ju sketabra, ska leta rätt på någon passande.
Var in på apoteket och frågade efter spruta med kanyl men det blev stort nej, man måste i princip ha recept för att få köpa detta.

En hästveterinär har vad som krävs och är nog inte lika nogräknad som apotekspersonalen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.