9 590 läst ·
30 svar
10k läst
30 svar
Limmat pappersremsa med tapetklister, vad kan hända?
Läs 6.3.1 från Ybg och ditt inlägg där du skriver att man inte bör lägga pappremsan i spackel då ser du. Jag kan inte lära ut något till någon som inte ens förstår sig själv.MathiasS skrev:
I 6.3.2 står det:J J Vos skrev:
Försänkta långkanter med fogsprång överstigande toleransen kan behandlas på samma sätt som en skuren kant. Ovanstående behandlingsgång kan även utföras på försänkta kanter då du istället vill limma remsan.
Jag ska förklara för dig en gång så kan vi släppa det sedan.J J Vos skrev:
Du skrev att remsan bör spacklas in. Jag säger att inspackling inte har företräde före lim, det går lika bra att limma (det är vad jag menade med att säga att den inte bör spacklas in, jag förstår att det kan missförstås som att det är fel att spackla). Dessutom är det så att de knepigaste skarvarna limmar man, i nuvarande utgåva av YBG är det raka skarvar, i tidigare utgåvor anvisades även att skarvar runt fönster osv skulle limmas men det tror jag är borta nu.
Så, vill du använda order "bör" så får du säga att remsan BÖR spacklas ELLER limmas och att raka kanter SKA limmas.
Du behöver inte förklara något för migMathiasS skrev:
Det finns hopp för dig ifall du vill bli politiker.
Det enda DU bevisar är att du inte är läskunnig.J J Vos skrev:
Det enda alternativet är att du är inte kan medge att du har fel och hellre ljuger för din egen fåfängas skull.
Om tak och golv-vinkel står det fortfarande så.MathiasS skrev:
Men andra hörn verkar de nu helt och hållet ange att vinkelskena ska användas.
Redigerat:
Jag förstår det. Jag har aldrig påstått att det är fel att limma. Jag frågade bara efter en källa på att det är godkänt att limma. Den fick jag. Utöver det blir jag kallat för lögnare och fåfängd. Det är en väldigt dåligt sätt att diskutera saker och jag är väldigt förvånad att MikaelL använder denna okunstruktiva metoden. Jag hade respekt för honom tidigare, men...P Mattiaz skrev: