7 431 läst ·
3 svar
7k läst
3 svar
Limmat handfat och underskåp
Vid min renovering av badrummet behövdes ny rördragning och hantverkaren skulle även sätta upp handfat och underskåp. När jag kom hem var det en skylt "rör ej ny limmat"
Limmat?
Fråga:
1, Håller det? någon annan som har den lösningen
2, Om man vill ta bort eller byta kan man plocka ner utan att förstöra kaklet? (om det var skruvat är det ju "bara" att skruva bort)
Limmat?
Fråga:
1, Håller det? någon annan som har den lösningen
2, Om man vill ta bort eller byta kan man plocka ner utan att förstöra kaklet? (om det var skruvat är det ju "bara" att skruva bort)
Absolut att det håller!
Skåpet skruvas i väggen och man "limmar" fast porslinet med silicone. Man lägger helt enkelt en sträng på anläggningsytorna på skåpets kanter och lägger dit porslinet, snyggar till kanterna runt om så inget överflödigt silicone har tittat fram och väntar ett dygn. Klart!
Skåpet skruvas i väggen och man "limmar" fast porslinet med silicone. Man lägger helt enkelt en sträng på anläggningsytorna på skåpets kanter och lägger dit porslinet, snyggar till kanterna runt om så inget överflödigt silicone har tittat fram och väntar ett dygn. Klart!
Aha! Tack för svaren. Ja jag började fundera om de börjat limma fast handfaten i väggen. (ja är man novis så tänker man det värsta :x om allt)
Klicka här för att svara