3 290 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Limmade våtrumsskivor på lättbetong, skivor eller massiv konstruktion?
Jag har limmat DukkaBoard på våra lättbetongväggar och dessutom slagit i åtta spikpluggar med spikbricka för att de säkert ska sitta.
Frågan är då om detta ska klassas som en massiv- eller skiv-konstruktion?
En rörmokare säger massiv och vill rolla våtskikt medan en annan säger skivor och vill lägga folie... Folie är dyrare.
Samtliga väggar är lättbetong och ingen vägg är yttervägg. Golvet är också gjuten betong med el-slingor och flytspackel.
Vad säger ni?
Mvh,
Anders
Frågan är då om detta ska klassas som en massiv- eller skiv-konstruktion?
En rörmokare säger massiv och vill rolla våtskikt medan en annan säger skivor och vill lägga folie... Folie är dyrare.
Samtliga väggar är lättbetong och ingen vägg är yttervägg. Golvet är också gjuten betong med el-slingor och flytspackel.
Vad säger ni?
Mvh,
Anders
Produkter som diskuteras: "spikpluggar"
Spikplugg
Spikpluggar är infästningskomponenter designade för att användas med spik och kan användas i flera olika material. Dessa pluggar har en förförankrad spik inuti sig, vilket gör installationen snabb och enkel.
Läs mer
Jag hade tyckt det var smidigt med en som kan göra båda, förutsatt att denne person jobbar kontinuerligt med både plattsättning och rörmokeri.
En av de bästa kontakterna jag har är fd golvläggare och numera plattsättare o rörmokare. Är ansluten till både säker vatten och gvk. Dock har han full beläggning i kalendern så väntetiden är oftast 8-14 månader för större projekt
En av de bästa kontakterna jag har är fd golvläggare och numera plattsättare o rörmokare. Är ansluten till både säker vatten och gvk. Dock har han full beläggning i kalendern så väntetiden är oftast 8-14 månader för större projekt
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden