Krilleman Krilleman skrev:
Då tycker jag du ska stå på dig och få din WC utbytt till en för lim-montage.

Rörisen har nog tagit en genväg och bara tagit denna för den var lättillgänglig.
Hmm... Exakt min tanke. Har börjat författa en lista enligt byggarens önskan där jag faktiskt skriver att jag vill ha stolar för limning. Är lite slarv här och var som de ska åtgärda.

PixieEddie PixieEddie skrev:
Man kan tycka det, ska kolla monteringsanvisningarna!
Jag vill också minnas att man får täckbrickor. Annars finns de säkert att köpa. Blir snyggare än silikonklick.

Krilleman
S slurppe99 skrev:
Jag vill också minnas att man får täckbrickor. Annars finns de säkert att köpa. Blir snyggare än silikonklick.
Ja dom ingår, men varför köpa en WC för skruvmontage när man ska limma den. Det faktumet bör ju vara känt sedan länge...

• Gilla
PixieEddie
  • Laddar…
V
Ja dom ingår, men varför köpa en WC för skruvmontage när man ska limma den. Det faktumet bör ju vara känt sedan länge...
Händer väl regelbundet att de köps stolar med skruvhål som limmas.

Bara i med täckpluggarna så är saken biff.

Eftersom de följer pluggar som kan monteras inhålen då stolen limmas så är ju stolen fullt duglig att limma fast också.

Verkar som folk inte förstår att de går limmas.

Dem kommer montera täckpluggarna.

Vore intressant å få märke på stolen? Vem som valt?

Alla stolar får inte med pluggarna

Krilleman
V Villaägarenr1 skrev:
Ja jag håller med, men här verkar det ju vara en byggare på totalentrepenad och en röris som gjort "allt".

Då är det självklart att man sätter dit en WC utan hål.

Det är detaljerna som gör badrummet.

V
Ja jag håller med, men här verkar det ju vara en byggare på totalentrepenad och en röris som gjort "allt".

Håller med.

Vi har tagit hjälp av ett inredningsföretag som ritat upp hela bostaden med allt från golv och uppåt. Vi har sedan valt att köpa till projektledning allt för att slippa hålla i alla trådar. Vi är gamla, trötta och lägenheten behövde totalrenoveras. Har renoverat och byggt i mer än 50 år och det var sååå skönt att bara lämna över, nu renoverar jag möbler och lite på landet inget annat. Det betyder ju inte att jag accepterar allt som gjorts, det är en del saker som givetvis skall rättas till, toan var bland det första jag noterade efter återflytt. Har bestämt mig för att begära två nya. Märket är Svedberg.
Sen får man ju mycket tips och hjälp av er alla!!

V Villaägarenr1 skrev:

Bara i med täckpluggarna så är saken biff.

Eftersom de följer pluggar som kan monteras inhålen då stolen limmas så är ju stolen fullt duglig att limma fast också.

Verkar som folk inte förstår att de går limmas.

Dem kommer montera täckpluggarna.

Vore intressant å få märke på stolen? Vem som valt?

Alla stolar får inte med pluggarna
Märket är Svedberg och inköpare var vår projektledare. Det kan bero på att det gick snabbt med inköp, hann precis innan Ukrainakriget. Hon stod för nästan alla inköp. Jag letar gärna xtrapriser och prutar gärna så en del har jag inhandlat. Inte toorna då....

T tank77 skrev:
Finns annars täckhattar för ändamålet, bra mycket snyggare än äcklig silikon.

[länk]
(y) 2 paket ska inhandlas snarast.
visste inte att det fanns men det borde jag kanske kunnat gissa:oops:

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.