Håller på med en bänkskiva i garaget där grunden är mdf som ska toppas med en rostfri plåt på ca 1mm.

Kan jag limma plåten mot mdf skivan och vad för lim passar bäst?
Lim på tub eller något man typ rollar ut?
Tänker att kör man på tub blir det så lite fästyta, medans om man kan rolla ut limmet så fäster det över hela ytan?
Även om man lägger strängar med tub har jag fått för mig att det kan bli tjockt så plåten bara kommer ligga an mot limsträngarna och inte något mot mdfen?
Plåten är bockad upp på vägg i bakkant och ner framför mdfskivan i framkant och därav är den lite slapp och lätt välvd på själva bänkytan så det måste läggas tyngder på för att pressa ner plåten under limmets härdtid.

Någon som har tips på utförande?

Jag använde en gammal flaska med vanligt trälim som jag spred ut i ett jämnt lager med en träbit när jag gjorde samma projekt. Dock med en golvspånskiva som bänkyta, har hållit bra i flera år.

Det mer korrekta är väl några tuber konstruktionslim som man sprider ut jämt med en större spackelspade.

Du sprider ut limmet över ytan, du behöver däremot inte offra någon roller då du kan sprida ut de flesta lim med en träbit eller ett gammal kontokort.
Jag skulke bara fråga där du köper limmet vad du bör använda men trälim fäster oftast uselt på metall och släpper om det råkar bli varmt.

Kontaktlim hade jag använt, finns i sprayflaska nuförtiden...

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Kontaktlim hade jag använt, finns i sprayflaska nuförtiden...
Då gäller det att hålla tungan rätt i mun vid montering dock...

Oja! Lite spänning i livet vill man väl ha.. :D

Edit: tror föv att det finns spraylim av kontakttyp som man kan spraya på ena ytan enbart, där det blir lite tid för justering..

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.