Hej

Jag har ett gammalt vattenlås i källaren. Fram till nyligen satt ett hemmasnickrat plastlock A. över ett hål i låset B. Nu har A. lossnat vilket gör att det luktar från låset.

Vad ska jag använda för lim för att fästa A. mot B.? Det är plast mot plast och kan bli exponerat mot vatten.

• Öppet gammalt vattenlås i källare med lossnat hemmasnickrat lock markerat 'A.'.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammalt vattenlås i källare med lossnat plastlock och synligt hål markerat med 'B'.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sikaflex torde klara uppgiften galant!

L
Rensa upp och gör rent ordentligt samt torrt , du kan med en stålborste rugga upp ytan lite så limmet biter , ta vanlig sikaflex ( som klabbis säger ) det tål vatten , men sedan kan du inte använda det hålet för att rensa rören , det är en renspropp som har suttit där

Ok har ni något annat bra förslag på vad jag kan använda för att täppa till hålet men som går att avlägsna vid ev framtida behov?

Du kan nog slipa ur hålet lite till, sen gör du som Liteavvarje beskrev, limma dit en större plastbit som du borrat hål i, för att få plats med någon typ av täckplugg, gummitäckbricka,"what-have-you"...

Krilleman
Golvbrunnar brukar inte vara så tacksamma att limma på. Plasten har en tendens att vara för "fet" likt PP.

L
Finns s.k. karosseritätningar , en gummiplugg som normalt sitter i bilarnas plåt så inte de skadas går i princip vad som helst , kolla vad som finns på jula biltema , annars reserdelsfirma bilar , ta bara inte en för liten , någonstans 20 - 25 mm , svårt med att få en rens annars

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.