Behöver limma en mindre pryl på kaklet i badrummet och undrar vilket lim jag ska köpa? Ska hålla för ca 1kg belastning. Har testat med sstarkare dubbelhäftande tejp (som släppte efter 2v). Superlim hjälper inte heller ;)

tommib
PL400 funkar på det mesta. Vad är det som ska upp?

Tänkte kolla med er ifall ni känner till något lim som säljs på clas ohlsson som fäster bra på kakel?
Ska nämligen dit imorgon :)

P
Våtrumssilikon fungerar för mig.

phattrance skrev:
Funkar den i fuktig miljö? Stod nämligen inget om det på den här sidan: [länk]
Jag har alltså limmat upp min stång med det, i vad som måste vara den fuktigaste av miljöer bortom ställen med direkt varaktig besprutning. Har än så länge suttit i ett år, och ibland hänger man ju lite blöta handdukar eller galgar med blöta kläder där. Mer data än så har jag inte, så om du vill vara helt säker får du nog gå på silikon. Jag undviker dock i möjligaste mån just silikon pga att 1. det är förjävla kladdigt och 2. det är inget regelrätt lim.

Paul-Staffanstorp
Stod du och höll duschstången tills det torkat för min erfarenhet av NoMoreNails är absolut inte att det hugger direkt och sitter fast av sig själv...

Då föredrar jag Cascos XtremFix på liknande tub vilket hugger fast direkt och tål fukten.

http://www.casco.eu/se/casco-produkter/?pc=161&p=2478

Jag har samma problem med No More Nails. Det fäster ju aldrig...

Limmade upp med casco fix it tror jag det hette.
Rekomenderar cascos produkter. Funkar alltid och finns att köpa överallt nästan.

Huh, jag har inte haft problem när jag använt nmn, men det har aldrig varit en situation än då det behövt hugga direkt. Stången var en sådan som man kunde skruva isär och på så sätt sätta i spänn, så den höll sig själv uppe. Får väl testa en casco-produkt nästa gång, är alltid öppen för nya produkter!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.