Ska lägga stora granitkeramikplattor på altanen som är en gjuten betongplatta, men tanke är att lägga med Pavepad system men kommer att få problem med för högt golv. Vad tror ni om att limma plattorna med ganska breda fogar och foga men hårdfog ?

Jag har ett liknande projekt. Ca 40 kvadratmeter. Tänkte först lägga med fix. Sedan med fotstöd. Fast jag har bara 5 cm höjd att leka med på 4 meter där jag vill ha fall. Man kan ju lägga granitklicker på fotstöd. Nu funderar jag på att bara lägga dem löst direkt på befintliga gjutna plattor. Något mjukare på ett par mm i mellan. Idag är det i princip helt jämt men jag vill ha fall ut ifrån huset. Så funderar på att spackla ett fall och sedan bara lägga plattorna som kommer vara stora och tunga. Troligen blir det svårt om det inte är helt perfekt plant (med lutning). Går att skapa fall på annat sätt t.ex. med mycket låga fotstöd men då lär de inte vara justerbara. Någon fog lär man behöva ha men vill inte ha för stor. Någon som gjort liknande med framgång? Några råd?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.