2 299 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Limma golvgips?
Tänkte montera golvgips ovanpå ett undergolv av plank (32mm) för att få det helt slätt inför övergolvsläggningen. Undergolvet är återbrukat, skruvat med 5x70mm skruv och 60 år gammalt så det är inte helt jämnt mellan skarvarna. Kanske behöver slipas.
Tänkte skruva men har läst att det även ska limmas. Är det nödvändigt med lim? Vill helst slippa kemikalier och kladd...
Kör med skruvautomat så inga problem att dra många skruv.
Tänkte skruva men har läst att det även ska limmas. Är det nödvändigt med lim? Vill helst slippa kemikalier och kladd...
Kör med skruvautomat så inga problem att dra många skruv.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Vi är många som ogillar lim i byggnadskonstruktioner som en ryggmärgsreflex men i vissa lägen är det nödvändigt. Ska du ha keramiskt material ovanpå golvgipsen tror jag att lim är ett måste.
Jag har använt fix på ett brädgolv när jag skulle lägga gips.
Efter 12 år så är golvet helt tyst och inga sprickor någon stans.
Sågade golvgipset så att skarvarna blev mitt på brädan.
Efter 12 år så är golvet helt tyst och inga sprickor någon stans.
Sågade golvgipset så att skarvarna blev mitt på brädan.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Klicka här för att svara
