6 152 läst ·
9 svar
6k läst
9 svar
Limma golvgips
Är syftet att styva upp bjälklaget så det motsvarar ett cc300-bjälklag? ARDEX har ett lim som heter S48. Dyrt (och vitt) som knark. Det finns i tre olika storlekar.
Har för mej att Mapei också har något som nån här på forumet tipsade om - något billigare än Ardex.
Har för mej att Mapei också har något som nån här på forumet tipsade om - något billigare än Ardex.
Jag har cc 30 bjälklag, så jag ska bara ha golvgips på golvspånet för att få bra underlag för mosaiken på golvet. Finns det några andra alternativ som är "billigt"?
Jag har hört att det går att använda Casco's "Husfix Rapid" för att limma golvgips. Nån som har provat det?
// Lidman
Jag har hört att det går att använda Casco's "Husfix Rapid" för att limma golvgips. Nån som har provat det?
// Lidman
Tips från coachen: Snåla inte på just det där. Jämfört med dina kostnader för kakel, fix och fog är ett bra lim för gipsskivorna inte en stor kostnad. Kör på sådant som verkligen är avsett för detta, typ Ardex S48 eller LIPs motsvarighet.
Jag har oxå hört att det duger med fix. Det ska i stort sett vara samma sak som det dyra limmet.
Jag använde vanligt fix när jag limmade renoveringsgips i hallen för att klinkra på. Har inte märkt något fel. Men i badrum kanske man ska vara lite mer nogrann.
Fler synpunkter??
Jag använde vanligt fix när jag limmade renoveringsgips i hallen för att klinkra på. Har inte märkt något fel. Men i badrum kanske man ska vara lite mer nogrann.
Fler synpunkter??
Moderator
· Stockholm
· 57 876 inlägg
Jag har kollat runt lite inför gipslimning på 22kvm köksyta.
Ardex hos Ekesjö (brukar inte vara billigast) 759:- för 25 kg åtgång 2kg /kvm
Lip hos Sigro 675kr för 15kg åtgång 2kg/kvm
tänkte kontrollera husfix rapid (som enligt Cascos hemsida rekomenderas för gipskivelimning).
Någon som kan tipsa om billigare inköpsställe?
Ardex hos Ekesjö (brukar inte vara billigast) 759:- för 25 kg åtgång 2kg /kvm
Lip hos Sigro 675kr för 15kg åtgång 2kg/kvm
tänkte kontrollera husfix rapid (som enligt Cascos hemsida rekomenderas för gipskivelimning).
Någon som kan tipsa om billigare inköpsställe?
LIP kan man köpa billigt på http://vallingby.kakelslottet.se/butik.php i stockholm. Vet inte om det är billigare än Sigro dock. Även fredells säljer men då är det nog dyrare om du inte har konto med bra rabatt.
Klicka här för att svara