Hej,

Tänkte limma upp en glasblockvägg i vår duschhörna. Alla säger att det ska vara så enkelt.

MEN! Alla instruktioner börjar med att poängtera att det MÅSTE vara 90 grader mellan vägg och golv men säger ingenting om hur man åstadkommer det. Vi har ju fall mot golvbrunn och har alltså inte 90 grader mellan vägg och golv.

Hur lösa? Måste jag mura? Eller kan man dela en list? Detta måste ju vara jättevanligt.

Mvh,
Magnus

Vad har du för underlag?
Är det kakel eller betong, använd fix för att få en jämn yta. Använd en planka (bredd som glasbetongen och vattenpass.
/CC

Hej igen,

Underlaget är kakel och klinker. Kommer fixen att fästa mot den glatta ytan på klinkersen?

Annars bör man ju testa det.

Jag var inne på att kompensera med ytterliggare en plastskena som jag får spetsa till så att den blir mer killiknande för att kompensera fallet. Kanske det skulle fungera?

Mvh,
Magnus

Nyfiken på Din lösning för jag har samma problem: glasbetongväggen ska stå längs badkaret in mot väggen, och täcka den halva av badkaret där man står och duschar.
Under badkaret där man duschar finns golvbrunnen med fall...

Nu murade jag upp min vägg med glasbetongmurbruk. Så det var enkelt att jämna till med bruket för att få en plan och vinkelrät yta.

Men något bruk av något slag skulle ju kunna vara aktuellt för dig också som grund.

Ja, det var en utav dem. Men i den muras ju glasen upp. Jag har ju köpt en sån där käck gör-det-själv-sats.

Ska testa att limma ihop något killiknande idag.

// Magnus

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.