[Valde denna avdelning för att jag tror att kompetensen finns här, även om nedan kan vara off-topic]
Hej,
Jag ska limma ihop ett transportunderlägg i frigolit till kyl/frysskåp (70 kg). Jag har läst här på forumet om vilket lim som fungerar och tänkte mig Casco Superset. Min fråga är om ni tror att underlägget kommer vara funktionsdugligt/hålla för belastningen under transport med speditör? Jag tänker t.ex. om storleken på limytan är tillräcklig? Eller bör jag stärka upp med en SJ/EU-pall under (fanns ej vid ursprunglig leverans)?
PS. Frigoliten slets bort vid inplacering av skåpet, som därefter självklart visade sig behöva returneras.
Hej,
Jag ska limma ihop ett transportunderlägg i frigolit till kyl/frysskåp (70 kg). Jag har läst här på forumet om vilket lim som fungerar och tänkte mig Casco Superset. Min fråga är om ni tror att underlägget kommer vara funktionsdugligt/hålla för belastningen under transport med speditör? Jag tänker t.ex. om storleken på limytan är tillräcklig? Eller bör jag stärka upp med en SJ/EU-pall under (fanns ej vid ursprunglig leverans)?
PS. Frigoliten slets bort vid inplacering av skåpet, som därefter självklart visade sig behöva returneras.
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 319 inlägg
Du kan limma det med vanligt trälim. Jag kör nu med Pattex "No more nails" när jag bygger poolen som är av frigolitblock. Någon form av pall under kommer att behövas.
Produkter som diskuteras: "Pattex"
Pattex
Pattex lim erbjuder pålitlig och långvarig vidhäftning för olika material, vilket gör det till det enkla valet när du söker effektiva limlösningar.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden