Hittade det på Ekesiöö i Bromma...

/Jonas
 
Satt upp tvålkoppar och tvåldispensers (4 st) med Pattex knådepoxy. Allt har lossnat. Gjort om det. Lossnat på nytt. På kakeln sitter det som berg, men det lossnar på metallfästet på koppen /dispensern. Har ändå ruggat upp metallfästet och avfettat det.
 
Skippa epoxyn. Om du ska limma med något alls, så använd ett konstruktionslim. Det finns för olika ändamål men det håller för evigt. Det finns såna som är lätt flexibla och dessa är suveräna att limma allt i badrum med, speglar, krokar mm mm. TREMCO har ett pl 200 lim som heter powerflex som är toppen.
 
Jag har satt krokar och pappershållare med knådepoxy och de sitter kvar nu ett halvår senare.
 
hanton skrev:
Skippa epoxyn. Om du ska limma med något alls, så använd ett konstruktionslim. Det finns för olika ändamål men det håller för evigt. Det finns såna som är lätt flexibla och dessa är suveräna att limma allt i badrum med, speglar, krokar mm mm. TREMCO har ett pl 200 lim som heter powerflex som är toppen.
Fördelen med epoxi är att det är lätta att ta bort, pl200 gör ju betydligt mer motstånd då.
 
Både pl 200 och pl 400 är lätta att ta bort. Använd en rakbladsskrapa el dyl så är det inga problem.
 
  • Gilla
Jd jd
  • Laddar…
varför ska man använda pl och andra lim, när våra grossister tagit fram knådepoxyn som ett snabbt enkelt, hållbart och framförallt ångsäkert alternativ??pl glider på ytor speciellt små snygga krokar från smedbo, epoxyn sätter sig direkt, dumt att krångla till saker i onödan? konservativ bransch som någon uttryckte det.... det finns lim på tub avsett för montering i badrum och även tätning. Två av dessa är LUX-limmet och Sopros Racofix. Använd det om du vill köra med tub. Lycka till!
 
Ska faktiskt precis själv köpa Smedsbo och knådepoxy till mina föräldrar som ska montera detta.

Efter att ha pratat med en produkttekniker på jobbet som testat detta så fungerar knådepoxy klockrent, han visade mig t.o.m hur enkelt det var att ta bort.

Clas Ohlson har knådepoxy från Loctite 48gram för 59kr. (Art nr: 34-9016)
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=147869895
 
??????

Sitter verkligen handukskrokarna fast med våtrumssilikon?

Hur gick det med krokarna som lossnade fast dom sattes med knådepoxy? Har det löst sig - vad var fel?

Kan man ta vilka krokar och hållare som helst och fästa eller måste det vara dom nya specialvarianterna och om så varför?

Undrar då jag är på g att sätta upp badrumsgrejorna om någon vecka.

M v h Maria
 
Och därför är det bättre med knådepoxin då den går att få bort med värmepistol.
 
Men jag tänker nog annorlunda..

Badrum = håller i 20år ? jag köper kvalites krokar i material som håller för badrums miljö. Dessa är snygga och passar badrummets design.

Behöver man ta loss dessa? Samma gäller nog det mesta i badrummet.. Blir bara tråkiga märken från allt det gamla när man ska byta ut det
 
Låter ju toppen med pattex men om man nu vill ändra något, får ju ett nytt badrum och tänk om man kommer på att "näe den där satt inge vidare där", vill ju ha möjlighet att ändra mig även om jag även vill att sakerna inte ska lossna.
Vart lite vilsen när jag läste diskussionerna:S.

Så jag vill alltså kunna byta plats på grejorna om jag ångrar mig men vill inte att dom ska lossna om tonåringen sliter åt sig handuken:wow:

Kan jag ta bort krokar mm om jag använder pattex?

Nu får ni hjälpa till "gubbar":D:D så jag kan säga att "en bra kvinna reder sig själv"d^_^b

Ha en alldeles alldeles underbar dag!

Maria
 
Maxa skrev:
Låter ju toppen med pattex men om man nu vill ändra något, får ju ett nytt badrum och tänk om man kommer på att "näe den där satt inge vidare där", vill ju ha möjlighet att ändra mig även om jag även vill att sakerna inte ska lossna.
Vart lite vilsen när jag läste diskussionerna:S.

Så jag vill alltså kunna byta plats på grejorna om jag ångrar mig men vill inte att dom ska lossna om tonåringen sliter åt sig handuken:wow:

Kan jag ta bort krokar mm om jag använder pattex?

Nu får ni hjälpa till "gubbar":D:D så jag kan säga att "en bra kvinna reder sig själv"d^_^b

Ha en alldeles alldeles underbar dag!

Maria
Pattex p700 är en produkt som håller det den lovar.. Samtidigt upplever du nackdelen med produkten den dagen du inte vill att grejen inte ska sitta där du limmat det.

Jag tror att väggkakel kan följa med om du har otur.. Men om kroken fås loss så måste lim resterna "tas bort mekaniskt" t.ex slipas ner.
 
Om det kan vara av intresse för någon så köpte vi självhäftande krokar på K-Rauta, skulle hålla för 16 kg eller nåt sånt, dyra var de i alla fall. Satte upp dom enligt instruktionen. Vid storstädning av badrummet några veckor senare, med mycket fukt och badrumsrent, ramlade 3 av 5 krokar ner, låg på golvet dan efter.
Reklamerade och fick nya, men de verkar inte så sitta så bra heller, går att röra på dom, men än hänger de kvar, får nog rekalamera dom också. Misstänker nåt fabrikationsfel på tejpen.
Skulle nog valt knådepoxin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.