7 433 läst ·
34 svar
7k läst
34 svar
Liknande multimaster 180 W 299:-
Medlem
· Västra Götaland
· 970 inlägg
Testade med en Bosch-klinga, betydligt tåligare än original.
Medlem
· Västra Götaland
· 970 inlägg
Jajjemän, inga som helst problem
Jag tjackade ett sånt här set till min Bosch ... inte ngn lysande finish på grejerna och dom slits kanske? ner snabbare än Boschs tillbehör ... men dom funkar helt ok och ca 400 kr för 9 delar är bra pris. Har sågat fina snitt på trä och kapat kopparrör fint på millimetern. Passar både på Fein o Bosch.
9-tlg Zubehör Multimaster

Den där kompisen som Fasting65 skriver om misstänker jag är just jag ;-) Var och lämnade tillbaks den uppbrunna PowerCraften i går och bytte upp mig till Boschen. Har knappt hunnit provköra Boschen ännu men det känns spontant som en klart bättre maskin främst pga infästningen av verktygen i Boschen består av en massa tappar resp. hål som fastnar i varandra + spännskruv. PowerCraften har bara spännskruv och inga tappar! Sedan har Boschen dammsugar-uttag samt variabel hastighet som kanske kan vara bra.
Ingen maskin kan mäta sig med Feinen. En billigare räcker säkert till gör det självaren
Har någon annan erfarenheter av dessa tillbehör?Miles skrev:Jag tjackade ett sånt här set till min Bosch ... inte ngn lysande finish på grejerna och dom slits kanske? ner snabbare än Boschs tillbehör ... men dom funkar helt ok och ca 400 kr för 9 delar är bra pris. Har sågat fina snitt på trä och kapat kopparrör fint på millimetern. Passar både på Fein o Bosch.
[bild]
Jag antar att man kan finna dem eller Bosch egna hyggligt billigt i Tyskland (ev USA).
Kan tänka mig att samhandla om någon är intresserad.
Mvh Peter
Kanske läge att lyfta detta till en egen tråd? Om att samhandla alltså.GSM-Peter skrev:
/f
Redigerat:
Har nu använt min lite grann och kan helt klart rekommendera den. Har löst ett par prekära situationer som skulle varit svårt att lösa utan en multimaster.
Samtidigt och som med andra lågpris produkter så ÄR en bosch eller fein myckert bättre men som i mittfall då jag köpte den inte visste om jag skulle behöve den eller inte så var det en liten investering och där nyttan var stor.
Samtidigt och som med andra lågpris produkter så ÄR en bosch eller fein myckert bättre men som i mittfall då jag köpte den inte visste om jag skulle behöve den eller inte så var det en liten investering och där nyttan var stor.
Bara så ni vet! Dom är riktigt fult ihopsatta = fula svetspunkter och INGEN snygg finnish. Dvs inte alls lika snygga som man ser på bild! Men jag tycker dom sågar i princip lika bra som mina Bosch-tillbehör ... ev då att de slits ner lite snabbare (och snabbt nerslitna är ju alla de här tillbehören, även de från Bosch och Fein!!). Men jag själv kommer definitivt att fylla på med samma lådda när det blir läge .. med undantag för för nåra Bosch när man behöver enstaka grejer snabbt.GSM-Peter skrev:
Jag tror också att de är en aning tjockare än Bosch tillbehör.