Byggahus.se
Jag har visserligen inte använt en fein och den är säkert bra mycket bättre men den grundläggande funktionen är ju enkel så den där borde väl funka, jag åker bort och köper in idag för att testa.

Däremot så brukar ju slitmatrielet vara undermåligt på såna här kina maskiner men bosch kanske passar? Återkommer i morrn

Powercraft-bladen funkar inte på Boschen eftersom de endast har ett centrumhål inte de massa småhål som boschen har.

Redigerat:
Om jag minns rätt så har fein en effekt på 800w eller mer. Misstänker att den här makinen på 180w inte orkar såga.

Boschen är på 180W

Jag var och köpte en på väg hem idag.
Nu har jag provkapat ett tegelläkt på 25mm och det tyckte jag den gjorde lika bra som farsans Fein, så jag är jätte nöjd så långt.
Kollade på Boschs blad och de kan nog passa på denna maskin men som någon tidigare skrev inte tvärt om.

Emil

Har just inhandlat en jag med och enligt instruktionsboken skall det finnas en "sågklinga" lämplig för "trä, plast, metallplåt och vanlig metall".
Fanns dock inte att köpa på Jula... men jag köpte ett tillbehörskit iallafall. Såg senare att tillbehörskitet fanns att beställa från danmark för ca halva priset men...
http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=53&pno=10760&ppno=71301
Finns det någon länk till Bosch tillbehören?

Nu har jag köpt en också. Rykande åtgång verkar det som.

Men varför är det två hål på verktygen samt att det verkar sitta stift som borde passa i hålen men de är ju avkapade... ?

"tillbehörskitet fanns att beställa från danmark för ca halva priset men...
http://www.toolworld.dk/store.php?ct...760&ppno=71301"

Är det enkelt att beställa därifrån, och hur mycket är det i svanska pengar?

En dum fråga kanske, men borde inte dessa verktyg funka skapligt med en B&D Slipmus? Iofs bara 55W.

Modda en B&D slipmus för att hålla Mutlimaster-tillbehör? Om man har ett sånt behov av den kanske man ska kika lite på Boschen iallafall, kom igen :rolleyes:

/A

köpte oxå en idag, inte testat än.

En kompis köpte Julas PowerCraft. Den höll drygt en dag, sen brann den. Jag upplever inte att den plågades ihjäl.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.