8 036 läst ·
4 svar
8k läst
4 svar
LIJO-kök
Har stött på en köksleverantör som heter Lijo. Jag är lite nyfiken på
om det finns någon på detta forum som har erfarenhet av företaget.
Jag tyckte att dom verkar ha många roliga lösningar som jag inte
sett förut men jag vet inget om dom, kvalitet, leveranser o.s.v.
om det finns någon på detta forum som har erfarenhet av företaget.
Jag tyckte att dom verkar ha många roliga lösningar som jag inte
sett förut men jag vet inget om dom, kvalitet, leveranser o.s.v.
De hymlar ju inte med sin affärsidé vilken går ut på att de ska vara billigast av alla aktörer och billigast är sällan bäst.
Jag har besökt deras utställning och synat köken på nära håll och de placeras helt klart längst ned på skalan. Jag skulle personligen inte installera något från dem i närheten av mitt kök, kanske i tvättstugan men även där är jag tveksam sett till det slitage som kan uppstå i en sådan miljö.
Vi pratar om enklast möjliga utförande på allt. Bara plastbelagda luckor som inte ser roliga ut och enklaste formen av rullande lådor osv.
Du får vad du betalar för - budget rakt av.
Jag har besökt deras utställning och synat köken på nära håll och de placeras helt klart längst ned på skalan. Jag skulle personligen inte installera något från dem i närheten av mitt kök, kanske i tvättstugan men även där är jag tveksam sett till det slitage som kan uppstå i en sådan miljö.
Vi pratar om enklast möjliga utförande på allt. Bara plastbelagda luckor som inte ser roliga ut och enklaste formen av rullande lådor osv.
Du får vad du betalar för - budget rakt av.
Jag har inte sett det "live" men kul att höra din reaktion, tittade på hemsidan
och där såg det OK ut. Visst e det så, att billigast inte är bäst, men IKEA är ju heller
inget dyrt kök men Ok i kvalitet. Kul att få en reaktion av någon som sett köket
i verkligheten.
och där såg det OK ut. Visst e det så, att billigast inte är bäst, men IKEA är ju heller
inget dyrt kök men Ok i kvalitet. Kul att få en reaktion av någon som sett köket
i verkligheten.
Japp, IKEA är vassa (jag är långt ifrån IKEA-fantast) på kök, bra kvalitet till ett bra pris med vissa begränsningar. Om du jämför IKEA med Lijo så kommer du se stora brister i kvalitet hos den senare. Lijo är för bra för att vara sant så att säga. Vi var i det läget själva:
Upptäckte dem som lokalt alternativ (vi bor i Örebro, de finns i Hallsberg), tyckte det verkade kanon, bad dem t o m att rita åt oss och vi blev riktigt till oss när priset såg förbluffande bra ut.
Så det blev till att skynda sig till utställningen för att känna på saken men där kom besvikelsen så vi gav oss hemåt ganska snart.
Om du ska titta på dem så titta t ex på skåpens ytfinish, särskilt i "vassa" hörn, titta på hur deras vitrinluckor är konstruerade, hur lådorna rullar... Huga.
Har du bekantat dig med IKEA, Kvik, Marbodal eller annan större aktör så tror jag inte att du blir sugen om du inte köper kök med plånboken till 99 % och är rätt ointresserad om hur det blir... Det är min fasta åsikt.
Upptäckte dem som lokalt alternativ (vi bor i Örebro, de finns i Hallsberg), tyckte det verkade kanon, bad dem t o m att rita åt oss och vi blev riktigt till oss när priset såg förbluffande bra ut.
Så det blev till att skynda sig till utställningen för att känna på saken men där kom besvikelsen så vi gav oss hemåt ganska snart.
Om du ska titta på dem så titta t ex på skåpens ytfinish, särskilt i "vassa" hörn, titta på hur deras vitrinluckor är konstruerade, hur lådorna rullar... Huga.
Har du bekantat dig med IKEA, Kvik, Marbodal eller annan större aktör så tror jag inte att du blir sugen om du inte köper kök med plånboken till 99 % och är rätt ointresserad om hur det blir... Det är min fasta åsikt.
Tack för åsikterna. Jag har bara skickat ritningar för att få ett förslag, ska sen åka och titta men det känns nu lite överflödigt. Det får nog bli IKEA, känns som om det är lite tryggare åxå, lätt att komplettera o.s.v. men jag e minst sagt besviken på de "köksplanerare" jag träffat på i varuhusen. Lindrigt sagt, rätt okunniga..
Klicka här för att svara